
Kirves/ankur märk ...
Kirves/ankur märk ...
Ilmselt Vabadussõja ajal tehtud fotol on sõduri vasakpoolsel taskuklapil näha sellist märki - millega võiks tegu olla?


foorum.rindeleht.ee
Re: Kirves/ankur märk ...
VS ajal hästi levinud komme- tsaariaegseid (väeliigi-) embleeme rinnas kanda. Ilmselt siis antud juhul tegemist raudtee või insenerväeosaga seotud tegelasega.
PALUN PAKKUDA EW JA TSAARI-VENE MÄRKE , MEDALEID , VORMIELEMENTE , POSTKAARTE , FOTOSID, DOKUMENTE JA MUUD.
5223353
5223353
Re: Kirves/ankur märk ...
Tänud. Tsaariarmees käisid need samad märgid siis pagunitel?
foorum.rindeleht.ee
Re: Kirves/ankur märk ...
uscha kirjutas:Tänud. Tsaariarmees käisid need samad märgid siis pagunitel?
Just! Mul on mitmeid fotosid taoliste kasutamisest VS ajal nii mütsil, pagunitel kui ka rinnas.
PALUN PAKKUDA EW JA TSAARI-VENE MÄRKE , MEDALEID , VORMIELEMENTE , POSTKAARTE , FOTOSID, DOKUMENTE JA MUUD.
5223353
5223353
Re: Kirves/ankur märk ...
hullem veel
mul on foto, kus samad kirves ja ankur on VS-aegsel varrukaembleemil. Raamatus värvitahvlil sellist pole.
B.

mul on foto, kus samad kirves ja ankur on VS-aegsel varrukaembleemil. Raamatus värvitahvlil sellist pole.
B.
Re: Kirves/ankur märk ...
Mul ka paar sellist fotot.Mul on foto, kus samad kirves ja ankur on VS-aegsel varrukaembleemil. Raamatus värvitahvlil sellist pole.
http://wabariik.rindeleht.ee/3/1/669.JPG
http://wabariik.rindeleht.ee/3/1/670.JPG
http://wabariik.rindeleht.ee/3/1/667.JPG
Aga mind pani mõtlema just see ankur seal. Saaksin aru kui oleks ristatud kirves ja labidas (inseneriväed) aga ankur viitaks nagu mereväele?
foorum.rindeleht.ee
Re: Kirves/ankur märk ...
Ankur ei pruugi ainult mereväele vihjata , võib olla ka lihtsalt veega seotud amet olla . Näiteks võib pontoonrajatiste või sildade ehitusega seotud olla .
Re: Kirves/ankur märk ...
Pole mõtet oletada
Ankur ja kirves oli tsaari-venes otseselt raudtee ja insenerüksuste embleem.
ВЕДОМСТВО ПУТЕЙ СООБЩЕНИЯ 20 ноября 1809 года вместо Департамента водяных коммуникаций и Экспедиции устроения дорог были образованы Главное управление водяными и сухопутными путями сообщения, Корпус и Институт Корпуса инженеров путей сообщения. Таким образом, в 1809 г. ведомство путей сообщения было составлено из двух крупных частей: гражданской (Главное управление) и военной (Корпус инженеров).
В 1809 году гражданские чиновники нового министерства на мундирах носили гладкие пуговицы, без рисунка. А в 1817 году на мундирах служащих военизированного Корпуса инженеров путей сообщения появились пуговицы с эмблемой – «перекрещенные якорь и топор».
В 1843 г. местные подразделения путейского ведомства были реорганизованы.. Существовавшие с 1817 года военно-рабочие батальоны, а также мастерская и полицейская бригады упразднялись, вместо множества разнородных команд были сформированы 52 военно-рабочие роты, которым передавались функции обслуживания и охраны коммуникаций.
С развитием железных дорог в России в 1871 году были введены пуговицы с обозначениями различных дорог страны. В то же время железнодорожникам нижних чинов разрешалось носить пуговицы Корпуса инженеров путей сообщения с эмблемой «Якорь и топор».

Ankur ja kirves oli tsaari-venes otseselt raudtee ja insenerüksuste embleem.
ВЕДОМСТВО ПУТЕЙ СООБЩЕНИЯ 20 ноября 1809 года вместо Департамента водяных коммуникаций и Экспедиции устроения дорог были образованы Главное управление водяными и сухопутными путями сообщения, Корпус и Институт Корпуса инженеров путей сообщения. Таким образом, в 1809 г. ведомство путей сообщения было составлено из двух крупных частей: гражданской (Главное управление) и военной (Корпус инженеров).
В 1809 году гражданские чиновники нового министерства на мундирах носили гладкие пуговицы, без рисунка. А в 1817 году на мундирах служащих военизированного Корпуса инженеров путей сообщения появились пуговицы с эмблемой – «перекрещенные якорь и топор».
В 1843 г. местные подразделения путейского ведомства были реорганизованы.. Существовавшие с 1817 года военно-рабочие батальоны, а также мастерская и полицейская бригады упразднялись, вместо множества разнородных команд были сформированы 52 военно-рабочие роты, которым передавались функции обслуживания и охраны коммуникаций.
С развитием железных дорог в России в 1871 году были введены пуговицы с обозначениями различных дорог страны. В то же время железнодорожникам нижних чинов разрешалось носить пуговицы Корпуса инженеров путей сообщения с эмблемой «Якорь и топор».
PALUN PAKKUDA EW JA TSAARI-VENE MÄRKE , MEDALEID , VORMIELEMENTE , POSTKAARTE , FOTOSID, DOKUMENTE JA MUUD.
5223353
5223353