Illuminaatorid
Illuminaatorid
Ebaoluline info. Kustutatud.
Viimati muutis canislupus, E Mär 14, 2011 7:07 pm, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus on et sellist ringikujulist klaasi on lihtsam vahetada . Süsteem samasugune nagu saksa gaasimaski klaasi vahetus , keerad vindiga võru lahti vahetad katkise klaasi ja keerad vindiga võru tagasi . Kui illuminaator oleks kandiline , oleks ka "raam" millega illuminaatori klaas korpuse külge pannakse neljakandiline . Kui nüüd seda "raami" hakata kinni kruvima , võivad klaasile tekkida pinged mis võivad klaasi lõhkuda . Teiseks on ringikujulist illuminaatorit lihtsam sulgeda ( kui illuminaator on avatav ) piisab kolmest kinnituskohast , neljakandilisel illuminaatoril peavad aga iga külje jaoks vähemalt kaks sulgemiskruvi olema . Jutt sai nüüd küll üsna konarlik , võimaluse korral käige mõnda laeva vaatamas siis saab parema pildi silme ette .
Tehnilises mõttes ei usu kohe mitte. Kinnituse saab tehniliselt sellise teha, et ka kolmnurkset või tähekujulist klaasi oleks lihtne vahetada. Peamine põhjus ikka selles, et merepõhjas surub peale rõhk ja igasugu teravad nurgad annavad kõigepealt järele. Võta näiteks autoklaas, kui oled sinna prao saanud - vanasti remonditi klaase nii, et prao lõppu puuriti auk, et järsk nurk lõppeks ja pragu edasi ei jookseks. Ringikujulise augu puhul jaotub suruv jõud enamasti võrdselt mööda ringi äärt, nelinurga puhul tekivad nurkadesse pinged.ruusserg kirjutas:Põhjus on et sellist ringikujulist klaasi on lihtsam vahetada
Ma pole muidugi teab mis merekaru või insener, aga julgen ka oletada, et laevaakende kuju tuleneb mitte klaasivahetuse mugavusest, vaid survetaluvusest. Illuminaator võib ju normaaloludes olla veepiri kohal, ent merel on ilgelt loll komme tormata ja laamendada oma normaalsest tasapinnast ka 15m kõrgemal. Kaasaegsetel laevadel tunduvad aknad olema kõikvõimalike kujudega, aga see vast tingitud uutest tugevamatest materjalidest.
"Maakri ja Kuke nurgal puumajas elasid kaks õde litsi, väga soojad mälestused." (tundmatu klassik, 2013)
Samamoodi, nagu saab ümmargusele klaasile raami ümber panna, saab kolmnurksele klaasile (veekindla) raami ümber panna. Edasi on loova insenerimõtte asi (ehk dela tehniki), et liides teha töökindel ja kergesti vahetatav. Aga ka siin lingil oli mu point veelkord välja toodud - vahetamine on üldse teisejärguline mure:ruusserg kirjutas:Majakavaht , ole hea seleta kuidas kolmnurkset klaasi ( et ta jääks seejuures ka vett pidavaks ) on lihtsam vahetada , kui ringikujulist . Laevadel asuvad illuminaatorid ikka laeva veepealses osas , mitte vee all Ja illuminaatori klaasi ei saa praoel auku ette puurida - vesi tuleb sisse .
http://www.bitesizecanada.org/cause_11.htm
Siin Sa majakavaht eksid , just illuminaatori klaasi vahetus on esmajärguline mure sest kui klaas on katki tuleb laeva vesi sisse ja see on väga paha . Selles on Sul õigus et kolmnurksele klaasile saab raami ümber panna , ainult et see tuleb kruvidega sinna kinni kruvida . Ümaral raamil ei ole vaja kruvisi , kui ümber ümara raami serva on keermega vint . Ole hea kõige lihtsam on võta saksa gaasimask ja vaata kuidas seal klaasi vahetamine käib .
Tänapäeva materjaliteadusega saab klaasile metallraami lausa ümber kasvatada, rääkimata valamisest. Oletame, et klaasaken on nelinurkne, siis saab teha U kujulise raami, kuhu klaasakna saab sisse lükata, U ülesse äärde kinnitus, tihendiga, näiteks liblikmutter.ruusserg kirjutas:Siin Sa majakavaht eksid , just illuminaatori klaasi vahetus on esmajärguline mure sest kui klaas on katki tuleb laeva vesi sisse ja see on väga paha . Selles on Sul õigus et kolmnurksele klaasile saab raami ümber panna , ainult et see tuleb kruvidega sinna kinni kruvida . Ümaral raamil ei ole vaja kruvisi , kui ümber ümara raami serva on keermega vint . Ole hea kõige lihtsam on võta saksa gaasimask ja vaata kuidas seal klaasi vahetamine käib .
Kolmnurga puhul samamoodi - V kujuline pesa, valatud metalläärisega klaasaken läheb tihendi seisse, äärde sobiv kinnitus, näiteks samamoodi kiirkinnitus liblikmutriga. Vajadusel vahetad 10 sekundiga. see vaid üks variant, ilmselt pädevad insenerid mõtlevad ka paremaid.
Kõik ümmargused illuminaatorid pole ka keermeliidesega - paljud on samuti liblikmutritega äärest.
Aga see kõik läheb pornoks kätte ära. Pealegi on Rammsteinil uus video väljas, selles valguses pole vahet, millised need aknad on

http://www.visit-x.net/rammstein/
Panen siis jutule lisaks ka mõned selgitavad fotod . Esiteks , kumba klaasi on lihtsam vahetada .

Siin tuleb siis ära keerata 34 kruvi , peale mida eemaldada raam , katkine klaas välja võtta ja terve asemele panna . Raam tagasi panna ja kruvid kinni keerata , kui ebaühtlaselt kruvisi pingutada võivad klaasile tekkida pinged ja klaas puruneb . Siis tuleb kõike uuesti alustada .

Siin tuleb võru ( halli värvi ) lahti keerata , katkine klaas välja võtta ja terve asemele panna , peale mida keeratakse võru taas kinni .

Siin tuleb siis ära keerata 34 kruvi , peale mida eemaldada raam , katkine klaas välja võtta ja terve asemele panna . Raam tagasi panna ja kruvid kinni keerata , kui ebaühtlaselt kruvisi pingutada võivad klaasile tekkida pinged ja klaas puruneb . Siis tuleb kõike uuesti alustada .

Siin tuleb võru ( halli värvi ) lahti keerata , katkine klaas välja võtta ja terve asemele panna , peale mida keeratakse võru taas kinni .
Peamine on siiski pinge taluvus. Pole mina siiani ühtegi 90 kraadiste nurkadega laevaakent näinud. Ei ole ju tore, kui laev juba keskmiselt tugeva tuulega lagunema hakkab.
Kui tihti see klaas siis kildudeks läheb, et seda nii lihtsalt vahetama peab saama? Ja piltidel olevate avade suurus on ka...võrreldav.
Kui tihti see klaas siis kildudeks läheb, et seda nii lihtsalt vahetama peab saama? Ja piltidel olevate avade suurus on ka...võrreldav.