Selline pilt siis. Kas pildil on eestlastest lennuväelased (vorm ja tunnused)? Minule tundub, et ikka on. Või parema õnne korral lausa keegi isegi tunneb mõne mehe järsku ära?
Tervitades,
Noor
Ostan või vahetan kõike, mis puudutab EW lennundusega seonduvat.
Foto taha on märgitud pildistamise aastaks 1924.
Pilt üles võetud sõjaväekalmistul.
Miks propelleri südamikul kaks silti on?
Pärjalindilt võib lugeda avio-motorist.
Nimesilti välja ei loe.
Huviliste poolt kindlasti kergesti tuvastatv, kelle hauaga on tegu?
Mees, kes seisab pildil on Herbert Johannes Hausmann (Haasmaa) s.1903.
On antud härra ka lennundusega kuidagi seotud?
Propelleril on kaks silti, sest laost väljastati kahe kalmu peale 1 propeller.
Lendurite kalmistul olid mehed maetud kaheksa kaupa ritta, iga kahe haua peale oli üks propeller, sildid kinnitati propelleri südamikku. Selle traditsiooni sünnile aitas lisaks propelleri suurtele mõõtmetele ilmselt kaasa ka asjaolu, et esimesed neli hauda tekkisid kahe lennuõnnetuse tulemusel. Ühes õnnetuses hukkusid nii lendur(õpilane) kui motorist(iõpilane). Edasi ei saanud enam arhitektuurilist rütmi rikkuda.
Maetud motoristi kohta ei oska kahjuks midagi ütelda. Tänasel päeval on esimene rida haudu (ja teise rea esimene) üle maetud. Mulle on teada esimese rea neli esimest meest, ja veel kaks meest kes maeti 1925. a. Kui selle motoristi matus toimus 1924, siis oli ta ilmselt 1. rea 5. Esimese rea kuues on mulle teada mees - Harry Tõnishof, samuti motorist, kes hukkus lennuõnnetusel 1925. a. Tema matuste ajal oli olemas ka tegelikult 7. haud. Nii et see pilt võib äkki olla ka 7. hauast? Ning esimese rea lõpetas lendur Paul Päev, kes hukkus samuti 1925. a.
Miks 7. haud kaevati enne kui 6. - ei tea. Kuid Tõnishofi matusest on mul pildid olemas ning on näha, et naaberhaud on juba olemas.
Samas on aga huvitav ka see, et propelleril on juba 2 silti. St - siin peaks ka juba naaber olemas olema?
1940. a. oli olemas 2 rida haudu ning propellereid ning kolmanda rea alguses samuti 2 hauda ning 1 propeller. Teise maailmasõja ajal lõpetati ära kolmas rida ning alustati neljandat. Propellereid ilmselt enam ei olnud. Tänapäeval on tähistatud ühesuguste kividega hauad teises reas (alates teisest, esimesse hauda maetud August Orav on endiselt ülemaetud), kolmandas ning viimases reas vaid 1 haud (kahest teadaolevalt sinna maetust). Esimene rida on endiselt ülemaetud ning ma ei tea kas keegi teab mis järjekorras ning kes seal kõik järjekorras on..
Herbert Johannes Hausmanni lennuväkke kuulumise kohta mul andmed puuduvad.
Gustav Alber. See haud on seal siis 1921. a. Naabrimeheks Alberile on Valentin Koik. Hukkusid lennuõnnetuses Lasnamäel 12.07.1921. Koik oli just samal päeval lenduri kutses kinnitatud.
Esimesed mehed seal platsil olid Leo Järv ning Aleksander Tarkmees. Hukkusid 27.07.1920 RE-8 toimunud õnnetuses. Mõlemad olid siis veel õpilased. Lenduri ja motoristi õpilane vastavalt.
Ja RE-8 propellerid need olid, mis seal haudu hakkasid kaunistama.