laskemoona käru
Natuke siis sellest Brunneri kärust.
Alguses vaatasin, et keegi on lihtsalt käru varasema (toruraamiga) variandi ümber teinud. Aga siis täpsemalt vaadates/mõeldes see ikka nii ei ole. Kui mõelda, et tegu oleks varasema variandiga ja keegi on näiteks peale sõda enamuse toruraamistikku lihtsalt ära kitkunud (Brunner võid vaadata, kas on jälgi sellest et oleks midagi ära lõigatud) siis ei saaks olla käru sisekasti külgedel neid käru katte kinnitus haasasid. Ka tunduvad ees ja taga olevate torude küljes olevad kinnitused sisekasti külge olema õiged.
Esmalt mõeldes tunduski kõige loogilisem, et Brunneri käru on ümber tehtud aga siis sattusin netis sellisele lehele, kus keegi restaureerib oma käru, mis on TÄPSELT SAMASUGUNE!
Vaata seda lehte:
http://pagesperso-orange.fr/Philippe.ch ... %20IF8.htm
Kui nüüd võrrelda sinu ja eelneval lingil olevat käru siis mõlemal on sisekasti külgedel katte kinnitushaasad, mõlemal on täpselt ühesugused sisekasti nurga kinnitusdetailid raami külge ja täpselt samamoodi ees ja taga kaks toru. Tundub natuke liiga suure kokkusattumusena need mõlemad kärud, üks pärit Eestist ja teine kuskil Euroopas.
Aga millega siis täpsemalt võib tegu olla. Ehk tõesti mingi senitundmatu kolmas mudel. Kuna varajasest toruraamiga tüübi tootmisest loobuti materjali kokkuhoiu ja tootmisprotsessi lihtsustamise nimel siis ehk on tegu mingi vahepealse tüübiga nende kahe vahel. Või siis mingi (väike?)proovipartii, mille järel hilisema tüübi kavandamisel loobuti ka veel nendest kahest torust ees ja taga. Samas ei saa ka välistada, et tegu võis olla varajase mudeli ametliku ringitegemisega, näiteks välitöökodade juures.
Kirjutasin sellest ka ühele nende kärude asjatundjale aga ta alles uurib seda asja.
Alguses vaatasin, et keegi on lihtsalt käru varasema (toruraamiga) variandi ümber teinud. Aga siis täpsemalt vaadates/mõeldes see ikka nii ei ole. Kui mõelda, et tegu oleks varasema variandiga ja keegi on näiteks peale sõda enamuse toruraamistikku lihtsalt ära kitkunud (Brunner võid vaadata, kas on jälgi sellest et oleks midagi ära lõigatud) siis ei saaks olla käru sisekasti külgedel neid käru katte kinnitus haasasid. Ka tunduvad ees ja taga olevate torude küljes olevad kinnitused sisekasti külge olema õiged.
Esmalt mõeldes tunduski kõige loogilisem, et Brunneri käru on ümber tehtud aga siis sattusin netis sellisele lehele, kus keegi restaureerib oma käru, mis on TÄPSELT SAMASUGUNE!
Vaata seda lehte:
http://pagesperso-orange.fr/Philippe.ch ... %20IF8.htm
Kui nüüd võrrelda sinu ja eelneval lingil olevat käru siis mõlemal on sisekasti külgedel katte kinnitushaasad, mõlemal on täpselt ühesugused sisekasti nurga kinnitusdetailid raami külge ja täpselt samamoodi ees ja taga kaks toru. Tundub natuke liiga suure kokkusattumusena need mõlemad kärud, üks pärit Eestist ja teine kuskil Euroopas.
Aga millega siis täpsemalt võib tegu olla. Ehk tõesti mingi senitundmatu kolmas mudel. Kuna varajasest toruraamiga tüübi tootmisest loobuti materjali kokkuhoiu ja tootmisprotsessi lihtsustamise nimel siis ehk on tegu mingi vahepealse tüübiga nende kahe vahel. Või siis mingi (väike?)proovipartii, mille järel hilisema tüübi kavandamisel loobuti ka veel nendest kahest torust ees ja taga. Samas ei saa ka välistada, et tegu võis olla varajase mudeli ametliku ringitegemisega, näiteks välitöökodade juures.
Kirjutasin sellest ka ühele nende kärude asjatundjale aga ta alles uurib seda asja.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Sehr gut,Faust!
Miule tulli ükspää säände kiri Österraihhist:"There were 5 kind of boxes. I called it: Rohrrahmen , vereinfachter Rohrrahmen (your If8), verstärkte Ausschnitte, Längssicken , längs und Quersicken." Tuli ka hirmmahtuvusega pildimaterjali-ei ma julge neid daunlöudida ,arvuti läheb vist laksust paiste,rsk!
Ju siis nii ta on,see mees on midagi 20 aastat vana tehnikaga tegelenud. http://www.ifem.at/ Usun,et see Frankraihhi sepp on ka temaga konsulteerinud
siit- http://www.militaria-fundforum.com/show ... ?p=1622585 leiab ühe vägeva pildi
Miule tulli ükspää säände kiri Österraihhist:"There were 5 kind of boxes. I called it: Rohrrahmen , vereinfachter Rohrrahmen (your If8), verstärkte Ausschnitte, Längssicken , längs und Quersicken." Tuli ka hirmmahtuvusega pildimaterjali-ei ma julge neid daunlöudida ,arvuti läheb vist laksust paiste,rsk!
Ju siis nii ta on,see mees on midagi 20 aastat vana tehnikaga tegelenud. http://www.ifem.at/ Usun,et see Frankraihhi sepp on ka temaga konsulteerinud

siit- http://www.militaria-fundforum.com/show ... ?p=1622585 leiab ühe vägeva pildi

Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
kamraad majakavahi pandud pilt pärit siit-
http://www.if8.eu/ ??
Kolm Dr.Nemeth´i käru Austriast!


Väidetavalt olevat päälesöjaaegne "leiutis",et unicumeestel endil lusti rohkem oleks
http://www.if8.eu/ ??
Kolm Dr.Nemeth´i käru Austriast!


Ei ,tea kas neid käulasid söja aal üldse Kradide taga veeti.faust kirjutas:Neid vedamis konkse ja seadmeid on ka erinevaid. Siin paar pilti, aga kes see teab mis see õigem on
http://www.blitzbikes.com/245f6a30.jpg
http://www.blitzbikes.com/254b7ac0.jpg
Väidetavalt olevat päälesöjaaegne "leiutis",et unicumeestel endil lusti rohkem oleks

Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
Jah. Seal veel huvitavaid pilte, koos mõõtude ja varustusega http://infanteriekarren.if8.eu/doku.php ... 3_1_bilderbrunner kirjutas:kamraad majakavahi pandud pilt pärit siit-
http://www.if8.eu/ ??
-
- Kasutaja
- Postitusi: 87
- Liitunud: N Aug 28, 2008 11:26 pm
Väike abipalve käruspetsialistidele. Kuidas kinnitub kärutaga olev puksiirkonksu läbiv polt? Asi nimelt selles, et ei saa konksu tagumist osa (ärakäidavat) kuidagi sealt kätte. Keskelt on läbi üks polt (sellesarnane asi), mis ei soovi sealt kuidagi välja tulla. On proovitud kuumutada ja keerata, aga miski ei aita. Kas poldi (sõrme) ühes otsas on keere? Või on minuomal see sõrm konksu keskosas olevasse võlliotsa tugevalt kinni roostetanud ja väljastpoolt ei saa seda ka kuumutada? Jutt sai pikk ja segane, aga vast keegi mõistab.
Pildid:
http://i50.tinypic.com/5p3g29.jpg
http://i45.tinypic.com/2d6p8wm.jpg
Pildid:
http://i50.tinypic.com/5p3g29.jpg
http://i45.tinypic.com/2d6p8wm.jpg
Vaata isand Fausti manamist käru kallal -sääl jupid häästi näha.Kõrvaltvaataja kirjutas:Väike abipalve käruspetsialistidele. Kuidas kinnitub kärutaga olev puksiirkonksu läbiv polt? Asi nimelt selles, et ei saa konksu tagumist osa (ärakäidavat) kuidagi sealt kätte. Keskelt on läbi üks polt (sellesarnane asi), mis ei soovi sealt kuidagi välja tulla. On proovitud kuumutada ja keerata, aga miski ei aita. Kas poldi (sõrme) ühes otsas on keere? Või on minuomal see sõrm konksu keskosas olevasse võlliotsa tugevalt kinni roostetanud ja väljastpoolt ei saa seda ka kuumutada? Jutt sai pikk ja segane, aga vast keegi mõistab.
Pildid:
http://i50.tinypic.com/5p3g29.jpg
http://i45.tinypic.com/2d6p8wm.jpg
http://www.wehrmacht.pri.ee/foorum/phpB ... 26&start=0
Egas selle sörmega vöib näha pris kurja vaeva

Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
See http://www.if8.eu/ jah üks kõige paremaid IF8-sat kajastav leht. Palju pilte ja huvitavat materjali, eriti need manuaali pildid. Isegi sellele lehetegijale materjale ja pilte saatnud, mida ka pildi allkirjadest näha
Selle lehe tegijaga ma Brunneri käru asjas suhtlengi.

Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Panen siiia ka teadaolevate firmade nimekirja, kes neid kärusid kompleksetena tootsid.
August Wallmeyer, Maschinenfabrik, Eisenach .
Bayischer Motorwerke AG, Eisenach Werke, Eisenach . (BMW).
von Dietrich & Co. Waggon u Maschinenfabrik, Reichshofen Werke, Elsass.
Erich Hardt, Tischlermeister, Gumbinnen , Prussia .
Fahrradwerke “Bismark” AG, Bergerhof/Rheinland.
Elsassische Maschinenbau AG, Muhlhausen/Elsass. (ELMAG)
Fahrzeug und Geratebau Gmbh, Berlin-Hermsdorf.
Jakob Faulstroh, Press-u-Stanzwerk, Gross/Gerau, Hessen.
Junker & Ruh, Graudenz.
Kronprinz AG, Solingen .
Richard Henkel, Werkzeugfabrik, Viernau, Thuringa.
Schmit, Kranz & Co, Nordhauser Maschinenfabrik, Nordhausen.
L & C Arnold, Werk Schorndorf, Schorndorf, Wurttemburg.
Vosswerke Sarstedt, Sarstedt b/Hannover.
Werner & Pfleiderer, Maschinen und Ofenbau, Stuttgart-Feuerbach.
KBP Gmbh.
August Wallmeyer, Maschinenfabrik, Eisenach .
Bayischer Motorwerke AG, Eisenach Werke, Eisenach . (BMW).
von Dietrich & Co. Waggon u Maschinenfabrik, Reichshofen Werke, Elsass.
Erich Hardt, Tischlermeister, Gumbinnen , Prussia .
Fahrradwerke “Bismark” AG, Bergerhof/Rheinland.
Elsassische Maschinenbau AG, Muhlhausen/Elsass. (ELMAG)
Fahrzeug und Geratebau Gmbh, Berlin-Hermsdorf.
Jakob Faulstroh, Press-u-Stanzwerk, Gross/Gerau, Hessen.
Junker & Ruh, Graudenz.
Kronprinz AG, Solingen .
Richard Henkel, Werkzeugfabrik, Viernau, Thuringa.
Schmit, Kranz & Co, Nordhauser Maschinenfabrik, Nordhausen.
L & C Arnold, Werk Schorndorf, Schorndorf, Wurttemburg.
Vosswerke Sarstedt, Sarstedt b/Hannover.
Werner & Pfleiderer, Maschinen und Ofenbau, Stuttgart-Feuerbach.
KBP Gmbh.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Kõrvaltvaataja kirjutas:
See polt hoiab koos konksu detaili selle pika detaili küljes, mis läbi kogu konksusüsteemi ulatub. Mingit keeret ega midagi sellel ei ole ja välja saabki nagu Brunner juba soovitas kas tagudes, kui see ei aita siis läbi puurides.Väike abipalve käruspetsialistidele. Kuidas kinnitub kärutaga olev puksiirkonksu läbiv polt? Asi nimelt selles, et ei saa konksu tagumist osa (ärakäidavat) kuidagi sealt kätte. Keskelt on läbi üks polt (sellesarnane asi), mis ei soovi sealt kuidagi välja tulla. On proovitud kuumutada ja keerata, aga miski ei aita. Kas poldi (sõrme) ühes otsas on keere? Või on minuomal see sõrm konksu keskosas olevasse võlliotsa tugevalt kinni roostetanud ja väljastpoolt ei saa seda ka kuumutada? Jutt sai pikk ja segane, aga vast keegi mõistab.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Nii lükkaks siis ümber selle väite, et nende kärude puhul oleks tegu mootorratta (Zündapp KS750 ja BMW R75) käruga. Käru täpne nimetus on Infanteriekarren If.8 ja mõeldud vedamiseks hobuste, inimeste ja koerte poolt (see siis haruldasem variant, millest ainult paar pilti on vähemalt mulle teada)
Kärud polnud loodud motoriseeritud transpordiks. Kärudel puuduvad tuled ja elektriühendused selle tarbeks, ka pole ette nähtud poritiibu.
Kärude varustuses ega ka lisade hulgas pole sellist detaili, mille abil saaks käru mootorratta järel kasutada.
Seni pole teadaolevalt õnnestunud kellegil näha sõjaaegset pilti, kus seda käru oleks mootorratta järel kasutatud. Arvatakse, et neid kärusid hakati nimetama mootorratta kärudeks eelkõige restauraatorite/müüjate poolt, eesmärgiga neid atraktiivsemateks muuta. Sellest see ka ajapikku levinud Zündapp/BMW omanike kohustuslikuks elemendiks ja muutunud niiöelda "õigeks asjaks".
Küll aga see ei tähenda, et seda ei võidud mitteametlikult teha ja sõdurite poolt kasutada mootorratta järel või kuidas iganes, nii kuidas parajasti mugavam on.
Kärud polnud loodud motoriseeritud transpordiks. Kärudel puuduvad tuled ja elektriühendused selle tarbeks, ka pole ette nähtud poritiibu.
Kärude varustuses ega ka lisade hulgas pole sellist detaili, mille abil saaks käru mootorratta järel kasutada.
Seni pole teadaolevalt õnnestunud kellegil näha sõjaaegset pilti, kus seda käru oleks mootorratta järel kasutatud. Arvatakse, et neid kärusid hakati nimetama mootorratta kärudeks eelkõige restauraatorite/müüjate poolt, eesmärgiga neid atraktiivsemateks muuta. Sellest see ka ajapikku levinud Zündapp/BMW omanike kohustuslikuks elemendiks ja muutunud niiöelda "õigeks asjaks".
Küll aga see ei tähenda, et seda ei võidud mitteametlikult teha ja sõdurite poolt kasutada mootorratta järel või kuidas iganes, nii kuidas parajasti mugavam on.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Küll aga olid Zündapp KS750 ja BMW R75 võimelised järelkäru vedama. Selleks oli vastav haakeseade:
http://download.if8.eu/protzhaken/if8-e ... 00x283.jpg
Ja vastavaks käruks oli Luftwaffe poolt Fallschirmjäger-itele toodetud käru, mille täpset nimetust ei ole õnnestunud veel teada saada. See käru on IF8-sast natuke suurem ja tal on olemas elektriühendus ja tuli. Ka pidavat olema pidurisüsteem. Nagu järgnevatelt piltidelt näha on ka selle tiisli osa sellise kujuga, mis mootorratta taha hästi sobib ja ei ole mõeldavgi eriti muul moel veoks.

Sama pilt lähemalt


Ka lähemalt

Haakekonksu kasutatakse, nagu piltidelt näha hoopis tagurpidi, mis hõlbustab käru taha ühendamist. Tänapäeva restaureeritud mootorrataste puhul on haakekonks ülesse poole, seda siis IF8 käru puhul. Huvitav, et tänapäevaste piltide hulgas pole kellegil seda õiget Luftwaffe käru kasutuses näinud!
Ja siin nüüd üks rohkem levinud pilt, mida ekslikult arvatakse IF8 kärudeks mootorratta taga.

Nagu näha on kõikidel piltidel tegu õhujõududega.
http://download.if8.eu/protzhaken/if8-e ... 00x283.jpg
Ja vastavaks käruks oli Luftwaffe poolt Fallschirmjäger-itele toodetud käru, mille täpset nimetust ei ole õnnestunud veel teada saada. See käru on IF8-sast natuke suurem ja tal on olemas elektriühendus ja tuli. Ka pidavat olema pidurisüsteem. Nagu järgnevatelt piltidelt näha on ka selle tiisli osa sellise kujuga, mis mootorratta taha hästi sobib ja ei ole mõeldavgi eriti muul moel veoks.

Sama pilt lähemalt


Ka lähemalt

Haakekonksu kasutatakse, nagu piltidelt näha hoopis tagurpidi, mis hõlbustab käru taha ühendamist. Tänapäeva restaureeritud mootorrataste puhul on haakekonks ülesse poole, seda siis IF8 käru puhul. Huvitav, et tänapäevaste piltide hulgas pole kellegil seda õiget Luftwaffe käru kasutuses näinud!
Ja siin nüüd üks rohkem levinud pilt, mida ekslikult arvatakse IF8 kärudeks mootorratta taga.

Nagu näha on kõikidel piltidel tegu õhujõududega.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Üks pilt veelbrunner kirjutas:Luura siis seda "opj"-ti.kurat,ei ole täpselt kindel, vöib ka lödvalt olla "opf" vöi "dpf"
viirastused,viirastused! numbrid on aga 100% 190 1943
Tuvastati: *apj * Temper-Gießerei & Fittingsfabrik Ernst Erbe AG, Warthenau.
http://s244.photobucket.com/albums/gg5/ ... ering2.jpg
Dr. Nemeth arvas ,et markeering on "apj" aga nüit küll kullipilku vaja- üks Jüri Tsehhimaalt arvab ,et tegu markeeringuga "dpj"
Tema kiri-
I have been visiting your estonian web sites. We are interested in german
Infanterie Karren If8 as well. We think that the right production code is
"dpj" - Linke und Hoffman Werke, Breslau (Maschinen und Waggonfabrik). It
looks very probably and "Waggon und Maschinenfabrik" could produce If8
Karren without any problem. This producer is not included in the list of If8
Karren producers... We think that more than 16 producers of If8 Karren
existed... We have seen more examples, that are not included in the list -
however sometimes it is difficult to prove it...
I look forward to hearing from you soon.
With kind regards Jiri, the Czech Rep.
Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/