Tegu laeva laternatega . Ülemise sai masti tõmmata ja alumine on poordi latern . Pildil paistab laterna klaas olema valge , sel juhul tegu ahtri laternaga . Poordi laternate klaasid olid punast ja rohelist värvi .
Faust , vaatasin et Sul sama küsimus militaar`is ka üleval , seal pakuti et tähed tähendavad piirivalvet . Ise kaldun arvama et piirivalve see ei ole , piirivalves ei kasutatud kahte ristatud ankrut . Kaks ristatud ankrut oli rohkem kasutusel tsiviillaevanduses nagu praegugi .
Laeva laternatele viitavad juba klaasi sees olevad fresneli läätsed, tavalistel laternatel neid polnud.
Lühend VVW on muidu merenduses väga tuntud kui Vlaamse Vereniging voor Watersport (Vlaamsche Vereeniging voor Watertoerisme) = Flemish Association for water sport - üsna vana 30 aastatest pärit organisatsioon, mille alla on koondunud palju jahtklubisid. Võimalik, et laterna VVW on seotud sellega, kõvad meresõitjad olid hollandlased/flaamlased ju küll.
EVMP kohta ei oska veel midagi arvata, piirivalve see küll pole.
Esimese laterna kohta pakutakse militaarist, et EMPV on Veeteede Ameti eelkäija, Eesti Mereasjanduse Peavalitsus, mis on täitsa usutav. Mõistlik oleks sul Faust, Meremuuseumist kellegagi kokku leppida ja viia talle latern vaatamiseks, saad kindluse ja asja ajaloolise väärtuse teada. Number peaks siis olema inventarinumber, ilmselt osatakse arhiividest üles leida ka laev, kus latern oli kasutusel.
Ristatud ankrud on ka tänapäeva Veeteede Ameti logoks. Antud aastal, 1. aprillil 1928. a. võttis Mereasjanduse peavalitsus a/s Balti Päästeseltsilt üle mandri ja saarte vahelise ja Viru ranniku laevasõiduliinid ning asus neid ekspluateerima. Nii et see võib ka olla mõne eestisisese reisilaeva latern .
Pildilt küll raskesti arusaadav, aga mul on tunne, et esimesel laternal on see EMPV inventarinumber (nagu vene ajal kontorimööbli külge löödi need ovaalsed alumiiniumist jullad), mis laternale hiljem külge pandud (mitte sedasi toodetud). Seega võiks põhja all olla veel tootjale vihjavaid märke ka.
Kui meremuuseum midagi täpsemat oskab rääkida, valgusta meid ka. Oleks päris hea kuulda, kui latern mõne eesti ajaloo seisukohalt olulise laeva peal seilas :)