Kütusevaadi avaja ...
Kütusevaadi avaja ...
Üks äsja esilekerkinud küsimus kamraadidele! Kas Kraftstoff 200L avamiseks ja sulgemiseks oli olemas mingi spetsiaalne tööriist/abivahend?

vaadiavaja oli kuuldavasti jah olnd nelikant võti millega siis vaadipunni keerati. ära täkitud on serv sellel lihtsal põhjusel, et 1) vaat on võtmega kinni keeratud ja seetõttu käega lahti ei keera või 2) temperatuuri kõikumise tõttu on tekkinud vaati ala/ülerõhk ńing samuti lihtsalt käega ei ole võimalik vaati avada. siis võetakse appi mingi metall ese ( suur mutrivõti, raudpulk vms.) ja lihtsalt kolgitakse see punn lahti. ise olen sunnitud kogu aeg niimoodi tegema sest need kuramuse punnid kipuvad kinni jääma kui vaat kütet täis on ja pikemat aega seisab..
Kas keegi on juhtunud seda vaadi korgi avajat oma silmaga ka nägema ? .Mina veel ei ole . Arvestades vaatide kogust mis siia maha jäid , pidi olema ka mingi kogus neid avajaid . Aga pole . Oletan et sõiduki juht tegi korgi lahti igal sõidukil olevas tööriistade kompletis olnud neljatahulise haamriga . Haamri neljatahuline metallist osa sobib täpselt korgis olevasse avasse , puidust varrest kinni hoides on üsna hõlpus korki lahti keerata .
Vot-vot, seda minagi mõtlen! Säänseid nelikant kange ( sakslastele iseloomulikult kaetud kanade ja kirjadega ) peaks ju ometigi kuskil vedelema. Aga ei ole minagi oma elus selliseid kohanud ning ei ütleks, et ma just esimeses nooruses olen
...
Kamraad Ruusserg! Hea oleks, kui saaks sellest haamrist mõne pildi.

Kamraad Ruusserg! Hea oleks, kui saaks sellest haamrist mõne pildi.
mnjah... aga oletame, et haamrit kasutatakse sihtotstarbelisel eesmärgil millegi/kellegi kolkimiseks. rauda vastu rauda tagudes aga juhtub tihtipeale, et üks detail kipub minema "paiste" - see tähendab, et selle haamri otsa taob vastu midagi/kedagi suuremaks - siis ei mahuks ta ju enam punni sisse. ma ise vähemalt mõtlen, et vaadi avamiseks oli ikka mingi spetsiaalsem asi kui haamer - kuid samas ma ei ole spetsialist kütusevaatide avajate alal 

Paistab et kaks viimast vastust olid suunatud minule . Foto tööriistade kastis olevast varustusest tuleb , see on mul täitsa olemas . Olen küll juhtunud nägema raudkiile mis on tagantpoolt roosiks taotud aga lukksepa vasaraid mis on otsast laiaks löödud küll pole juhtunud nägema . Ei usu ka seda et mõni Saksa sõdur enda sõidukit nii hullusti tagus et haamer deformeerus .
Siin sama, korralik vasar ei muuda oma kuju, selleks ta vasar ongi. Loomulikult pole olemas lollikindlaid asju, sest lollid on haruldaselt leidlikud. Ja niipalju, kui mäletan olevat näinud sääraseid vaadikorke, olid need sügavuti ahenevad, st. keeramiseks kasutatava eseme mõõdud pole väga paika pandud. Vasara kasutamine vaadivõtmena oleks igati ratsionaalne, see on levinuim tööriist, kuigi osad on ümmarguse lauba, ehk tööpinnaga.ruusserg kirjutas:. Olen küll juhtunud nägema raudkiile mis on tagantpoolt roosiks taotud aga lukksepa vasaraid mis on otsast laiaks löödud küll pole juhtunud nägema.
Ei midagi.
Mul on üks mingi vana, võrdlemisi väike metallvarrega neljakandiline haamer olemas, leitud vana maamaja pööningult kunagi. Haamri teises otsas on naelatõmbaja. Paneks keegi siia sellest kõnealusest vaadiavaja-haamrist pildi, saaks kohe enda omaga võrrelda. Oma mõõtmete poolest peaks minu oma vaadikorgi avamiseks sobima küll.
P.S. Mis mõõtudega see vaadikorgi neljakandiline auk on?
P.S. Mis mõõtudega see vaadikorgi neljakandiline auk on?
Garrett ACE 250
Die Fahne Hoch!
Die Fahne Hoch!
- standarterführer
- Kasutaja
- Postitusi: 16
- Liitunud: P Okt 08, 2006 9:00 pm
mnjah. ei taha ma ikkagi veel uskuda, et haamer selline spetsiifiline oli. tõin just 44.a. WH markeeringuga vaadi ja selle kork näiteks nagu suur mutter, tõsi ka nelikant auk on sees. ilmselt tehti sellepärast kuuskant kork, et seesamune miski nelikandiga ei püsinud ilmselt konditsioonis/kadus ära. aga sellise kuuskant korgi lööb ka haamriga kui vaja lahti. või keerab suure panzer'i patendiga lahti. sest millest kuradist neil see haamrivars oli??? ma ei tea paljud teist on lahti väänanud saksa vaati mis on kütet pilgeni täis ning on mõned päevad näiteks talvel seisnud. VÄGA vingelt tõmbab kinni korgi keermesse. ma väänasin torutangidega seda lahti nii, et higi-pull tormas mööda laupa ringi...
et siis lühidalt: ma mõtle et (puitvarrega)haamriga ikka ei saa täisväärtuslikult korki alati lahti. naaber nagu rääkis ka, et neil oli sellejaoks eraldi võti olnud. või siis sobis ikka haamer ka ??
Ilmselt on ainult üks lahendus! tuleb võtta ühendust kamraadidega saksamaalt ning küsta nõu!! mõnel Eesti kamraadil ehk ikka on käpp sees mõnes usaldusväärses saksa foorumis või on ehk päris isiklik tuttav saksmann. nii saaks ehk kõige lihtsamalt asja selgeks. kui kellegil just saksa lennuväe tankurauto manuaali pole, seal peaks ka lisavarustus kirjas olema....
et siis lühidalt: ma mõtle et (puitvarrega)haamriga ikka ei saa täisväärtuslikult korki alati lahti. naaber nagu rääkis ka, et neil oli sellejaoks eraldi võti olnud. või siis sobis ikka haamer ka ??
Ilmselt on ainult üks lahendus! tuleb võtta ühendust kamraadidega saksamaalt ning küsta nõu!! mõnel Eesti kamraadil ehk ikka on käpp sees mõnes usaldusväärses saksa foorumis või on ehk päris isiklik tuttav saksmann. nii saaks ehk kõige lihtsamalt asja selgeks. kui kellegil just saksa lennuväe tankurauto manuaali pole, seal peaks ka lisavarustus kirjas olema....