1. leht 1-st

Kirves/ankur märk ...

Postitatud: R Juun 18, 2010 8:35 pm
Postitas uscha
Ilmselt Vabadussõja ajal tehtud fotol on sõduri vasakpoolsel taskuklapil näha sellist märki - millega võiks tegu olla?

Pilt

Re: Kirves/ankur märk ...

Postitatud: R Juun 18, 2010 10:33 pm
Postitas Raudrist
VS ajal hästi levinud komme- tsaariaegseid (väeliigi-) embleeme rinnas kanda. Ilmselt siis antud juhul tegemist raudtee või insenerväeosaga seotud tegelasega.

Re: Kirves/ankur märk ...

Postitatud: L Juun 19, 2010 6:20 pm
Postitas uscha
Tänud. Tsaariarmees käisid need samad märgid siis pagunitel?

Re: Kirves/ankur märk ...

Postitatud: L Juun 19, 2010 6:34 pm
Postitas Raudrist
uscha kirjutas:Tänud. Tsaariarmees käisid need samad märgid siis pagunitel?


Just! Mul on mitmeid fotosid taoliste kasutamisest VS ajal nii mütsil, pagunitel kui ka rinnas.

Re: Kirves/ankur märk ...

Postitatud: E Juun 21, 2010 10:20 am
Postitas Ben
hullem veel :)

mul on foto, kus samad kirves ja ankur on VS-aegsel varrukaembleemil. Raamatus värvitahvlil sellist pole.

B.

Re: Kirves/ankur märk ...

Postitatud: E Juun 21, 2010 4:34 pm
Postitas uscha
Mul on foto, kus samad kirves ja ankur on VS-aegsel varrukaembleemil. Raamatus värvitahvlil sellist pole.
Mul ka paar sellist fotot.

http://wabariik.rindeleht.ee/3/1/669.JPG

http://wabariik.rindeleht.ee/3/1/670.JPG

http://wabariik.rindeleht.ee/3/1/667.JPG

Aga mind pani mõtlema just see ankur seal. Saaksin aru kui oleks ristatud kirves ja labidas (inseneriväed) aga ankur viitaks nagu mereväele?

Re: Kirves/ankur märk ...

Postitatud: E Juun 21, 2010 4:52 pm
Postitas ruusserg
Ankur ei pruugi ainult mereväele vihjata , võib olla ka lihtsalt veega seotud amet olla . Näiteks võib pontoonrajatiste või sildade ehitusega seotud olla .

Re: Kirves/ankur märk ...

Postitatud: E Juun 21, 2010 7:03 pm
Postitas Raudrist
Pole mõtet oletada :wink:
Ankur ja kirves oli tsaari-venes otseselt raudtee ja insenerüksuste embleem.

ВЕДОМСТВО ПУТЕЙ СООБЩЕНИЯ 20 ноября 1809 года вместо Департамента водяных коммуникаций и Экспедиции устроения дорог были образованы Главное управление водяными и сухопутными путями сообщения, Корпус и Институт Корпуса инженеров путей сообщения. Таким образом, в 1809 г. ведомство путей сообщения было составлено из двух крупных частей: гражданской (Главное управление) и военной (Корпус инженеров).
В 1809 году гражданские чиновники нового министерства на мундирах носили гладкие пуговицы, без рисунка. А в 1817 году на мундирах служащих военизированного Корпуса инженеров путей сообщения появились пуговицы с эмблемой – «перекрещенные якорь и топор».
В 1843 г. местные подразделения путейского ведомства были реорганизованы.. Существовавшие с 1817 года военно-рабочие батальоны, а также мастерская и полицейская бригады упразднялись, вместо множества разнородных команд были сформированы 52 военно-рабочие роты, которым передавались функции обслуживания и охраны коммуникаций.
С развитием железных дорог в России в 1871 году были введены пуговицы с обозначениями различных дорог страны. В то же время железнодорожникам нижних чинов разрешалось носить пуговицы Корпуса инженеров путей сообщения с эмблемой «Якорь и топор».