4. leht 5-st
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: P Veebr 20, 2011 8:48 pm
				Postitas ppp
				uscha kirjutas:Siin istuvad 7. Jalaväerügemendi sõdalased ühe A.J.S. seljas ...
Peaks olema AJS mudeli D (1912 - 25) mingi modifikatsioon, 2 silindrit, 750 ccm (kui mitte sellele järgnenud mudel E (800 ccm).
http://www.google.ee/images?um=1&hl=et& ... JS+Model+D 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: P Veebr 20, 2011 9:37 pm
				Postitas Veiler
				Veel üks foto samast rattast.
			 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: P Veebr 20, 2011 9:53 pm
				Postitas ppp
				Huvitav, mis aastatest pildid pärit on? Teisel pildil on küljes karbiidilatern ja signaal, esimesel kummipalliga pasun. Ja Võrumaa tsiviilnumber oleks justkui enne 1933 variant, Kaitseväe K-seeria numbrid tulid vist alates 1931...
			 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: N Veebr 24, 2011 3:29 pm
				Postitas ppp
				uscha kirjutas:Kaitseliitlane sääreväristaja seljas ...
Tülitaks veel küsimisega, kas on selle pildi kohta mingit taustainfot, mis kandi mehi võib põrri seljas olla? On mõnel mehel tekkinud õrn teooria selle masina kohta.
 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: N Veebr 24, 2011 3:45 pm
				Postitas Veiler
				Seda kahjuks ei tea, kus kandis foto tehtud on aga keegi nagu väitis, et masin võiks Douglas olla.
			 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: N Veebr 24, 2011 4:32 pm
				Postitas ppp
				uscha kirjutas:Seda kahjuks ei tea, kus kandis foto tehtud on aga keegi nagu väitis, et masin võiks Douglas olla.
Tänan vastuse eest!
Douglas ei olekski ilmselt väga vale mõte, aga pigem see ikkagi Douglas ei ole, kuigi väline sarnasus poole Douglase mootoriga muidugi on. Aga minu teada Douglas nii väikeseid mootoreid ei teinud, ikka rohkem 350 ccm ja ülespoole ja kahepütaseid, pead muidugi ei anna ja kontrollida ei viitsi.  

 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: P Mär 06, 2011 5:49 pm
				Postitas Veiler
				Esimese seljas on keegi piirivalvur Hara piirivalvekordonist ja teise vokiga poseerib Aleksander Ollino 1933. aasta sügisel.
			 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: P Mär 06, 2011 9:19 pm
				Postitas NSU
				
 Selle esimese NSU pildi peale läheb kaasfoorumlase 
ppp nägu vist naerule küll!
 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: P Mär 06, 2011 9:29 pm
				Postitas ppp
				Nägu on naerul küll!! Ei saa mitte vaiki olla...! Piirivalvuri tsikkel puudutab mind väga lähedalt, minu viimase aja eneseteostuse teema!  

  Esimene 2-taktiline NSU mudel Z, olid 175 ccm, 200 ccm ja 250 ccm (toodeti 255 tk ekspordiks, müüdi ka Eestis, eilse seisuga on mul olemas 250 ccm mootor). 
Toodeti alates 1930 lõpp kuni ..nii 1933...
Olen ka siia foorumisse pannud pildi mustas (tumedas) mundris mehest Kambja kiriku taustal, küsimusega, et mis ala mehi? On teooria, et ehk oli see NSU Z-mudel mingi riigihankega seotud?
Siiani olen näinud 3 pilti Z-mudeli tsiklitega, kõik Tartu (B) numbritega, see on kõige parem pilt, Harjumaa numbriga, olen väga rahul!  
 
 
Tehti Z200 ja Z175 mõlemit üle 4000 tk, aga Saksamaal mees, kes taastanud Z200 väidab pidevalt, et haruldane mudel, vähe säilinud....
Väga hea pilt!!! Eestis esindas a/s Tormolen ja alates 1930 kasvas NSU osa registreeritud tsiklite hulgas suuresti. Pildil vb Z175, kuna karbiidilaternaga, see mudel oli tehasest tulles ilma el.laternateta.
Ka teine põrr on huvitav, kuigi vähe näha, selle üle mõtleme hiljem.
Jah, on tõesti Z175, selle mudeli silinder oli algselt  nn. umbsilinder - st. silindripea ja silinder olid ühes tükis, malmist valatud, hiljem oli juba eraldi alumiiniumist silindripea, sellise mootori sain hiljuti kirjasõbralt Saksamaalt.  

 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: P Mär 06, 2011 9:49 pm
				Postitas Veiler
				Sama ratas teiselt küljelt ...
			 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: P Mär 06, 2011 10:13 pm
				Postitas LoCo
				ppp kirjutas:Huvitav, mis aastatest pildid pärit on? Teisel pildil on küljes karbiidilatern ja signaal, esimesel kummipalliga pasun. Ja Võrumaa tsiviilnumber oleks justkui enne 1933 variant, Kaitseväe K-seeria numbrid tulid vist alates 1931...
Kas enne 1931 olid Sõjaväe ja KL mootorratastel siis tsiviilnumbrid?
 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: P Mär 06, 2011 10:37 pm
				Postitas ppp
				http://eag.vanatehnika.ee/ewnr.html
Selle järgi peaks KV numbimärk ilmuma alates 01.01. 31. Seda Võrumaa AJS tsikliga pildistamist ajateenijate poolt paistab laialt ekspluateeritud olema...Huvitav küsimus ja teema...
Ksf! Uschale tänu NSU teise poole pildi eest! Paistab, et edev piirivalvur, ja väga hea!
 
			 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: E Mär 07, 2011 1:13 pm
				Postitas speedsta
				Spidomeetri ülekannesüsteem on mehine.
			 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: E Mär 07, 2011 8:58 pm
				Postitas Aspelund
				Ülekandesüsteem on tollele ajale iseloomulik. Ameerika rattad (Indian, Harley) kasutasid samasugust lahendust tagarattalt.
Ajam käigukastist tuli hiljem.
A.
			 
			
					
				Re: Sõjaväe ja KL mootorrattad
				Postitatud: E Mär 07, 2011 10:20 pm
				Postitas ppp
				Aspelund kirjutas:Ülekandesüsteem on tollele ajale iseloomulik. Ameerika rattad (Indian, Harley) kasutasid samasugust lahendust tagarattalt.
Ajam käigukastist tuli hiljem.
A.
Kui veidi täpsem olla, siis "too aeg" ongi juba "hiljem". Tegu 1930-nda aasta mudeliga, sama aasta suurtel NSU mudelitel TS501/601 oli spido käitamine käigukastist. Nendel väikestel Z - mudelitel oli spido lisavarustuse element, mida sai osta eraldi raha eest juurde.