1939.a. seisuga oli sõjaväel ja Kaitseliidul kokku 39 külgkorviga mootorratast, mobilisatsiooni korral oleks vaja läinud 249 tk. Seega rekvireerimise õnnestumise korral oleks natuke puudu jäänud.
Külgkorvita mootorrattaid 1939.a. seisuga sõjaväe ja KL nimel ei olnud. Korvita ratta vajadus mobilsatsiooni korral oli 79 tk. (rekvireerimise korral oleks saanud lausa valida 3200 hulgast)
Kas siis külgkorvita mootorrattaid osteti peale 1939.a., või on fotodel näha mootorrattaid, millel korvid lihtsalt küljest ära võetud? 1940.a. keskel oli sõjaväel 35 mootorrattast, seega võib vist oletada, et piltidel on külgkorvid ära võetud.
Lisage siia infot ja fotosid. Mootorrattaspetsialistid aitavad ehk fotodel olevad mudelid tuvastada?
Eesti mootorrattaajaloo uurija ja tsiklikoguja Märt Karu on kirjutanud artikli "Kaitseliidu Tallinna maleva Kergedivisjoni mootorratturid 1935-1940" (ajakiri Kaitse Kodu. 2000.a. III. Lk 22-23). Kui kellegil see number olemas, siis võiks siia üles panna.
Pildimaterjal:
1939. a okt. sai Auto-tanki rügemendi juhtimisrühm 2 külgkorviga mootorratast BMW R-12.
Sellel fotol on BMW R-12 näha paremal. Number K-159.
Mis mootorratas on vasakul? Külgkorvita ratta number K-127.

Arvo Vercameri joonistus:

Auto-tanki rügement saabumas õppustelt. Valdekis, 1938.a. suvi. Number K-514.

Järgised kaks fotot 1940.a. 2. mai Vabadusristi vendade aastapäeva paraadilt Tallinnas.
Huvitav kahe tulega külgkorviga mootorratas. Number K-135.


Mis mootorratas? Number K-122

(Foto Eesti antiikautode galeriist http://www.eag.unicweb.ee)
Kaitseliidu Tallinna maleva kergedivisjonis oli 1930-ndate lõpus mootorratturite eskadron.
Siin pildil on nad 1940.a. 2. mai Vabadusristi vendade aastapäeva paraadil Tallinnas.
