- Rakvere.png (80.17 KiB) Vaadatud 16653 korda
Langend lendmasinad ...
Re: Langend lendmasinad ...
Sirvisin vanu ajalehti:
Viimati muutis ivalO, K Mai 16, 2012 9:56 pm, muudetud 1 kord kokku.
Re: Langend lendmasinad ...
Selle õnnetuse kohta puudub mul igasugune teave - millal, kes ja kus?
foorum.rindeleht.ee
Re: Langend lendmasinad ...
Ok, paistab et see viimati postitatud lennuk jääb hetkel tuvastamata.
Aga mis on juhtunud selle D.H.9 nr. 31'ga?
Aga mis on juhtunud selle D.H.9 nr. 31'ga?
foorum.rindeleht.ee
Re: Langend lendmasinad ...
Selle lennukiga pole ka midagi selget. Omal olemas pilt legendiga "DH 9 nr 31 S-W aerodroomil Tallinnas. Lend-õp. n-leit. Oraw 6 II 26", mis aga ei ole ilmselt õige, sestuscha kirjutas:Aga mis on juhtunud selle D.H.9 nr. 31'ga?
1. märtsi 1926 seisuga oli nr 31 koosseisude tabelites kirjas kui lahinguvalmis;
1926. a. veebruaris ei olnud Orav enam lendurõpilane.
Lendur-õpilase staatuse järgi oleks Orav võinud selle õnnetuse teha 1925. a. veebruaris, aga see on ka väheusutav, sest 1. veebr 1925 seisuga oli lennuk kirjas, kui tõsist remonti vajav.
Ehk toimus õnnetus 1925 a. jaanuaris, siis võis lendur olla ka "lend-õp Oraw". Või siis hoopis mingil muul ajal ja võimalik, et ka muu mehega.
Muidu oli aga nr. 31 kõige pikaealisem Eesti lennuväe DH-9, ning tal on ka mitu avariid kirjas. Kuid minul kindlalt kirjas olevad on toimunud suvisel ajal, kui lund ei peaks maas olema...
Re: Langend lendmasinad ...
12. septembril 1926. aastal toimus Lasnamäel esimene lennupäev. Prantsuse päritolu hävituslennukil Gourdou-Leseurre nr. 76 võttis sellest osa ka Esimese maailmasõja ajal Inglismaal lenduriks õppinud Aleksander Konno.
"Viis hävitajat tõusevad üksteise järel õhku, kuid koguvad end pea kokku, et näidata mitmesuguste rivide kujusid ... Rivilennu lõpus hakkasid lendurid rivist ühekaupa pöörisega välja langema, mis harjumata publikut üllatas. See väljalangemine sai aga saatuslikuks lendurile ohvitseri asetäitjale Konno'le. Rivis viimaseks jäädes, viivitas lendur oma pöörise tegemisega, kuigi mootor juba väikeste tiirudega töötas ja kõrgus kiiresti kahanes. Selleasemel et pöörisest loobuda, otsustas lendur seda siiski teha. Õnnetuseks ei suutnud ta aga endise tasakaalu saamiseks kiirust kätte saada, mis pöörisest väljatulekuks tarvilik. Publiku rahustuseks teatati hiljem, et kuigi lenduri vigastused rasked, on lootust tema ellujäämise peale; kavatäitmine läks katkestamatult edasi. Kahjuks olid lendur Konno vigastused ja verekaotus liig suur, sest hiljem, umbes kella 7 paiku on vapper ja kohusetruu lendur siiski hinge heitnud."
31. jaanuaril 1930. aastal toimus järjekordne õnnetus Gourdou-Leseurre'ga. Kell 14.05 kukkus Rakvere õhuruumis GL nr. 76 tiiva purunemise tõttu surnuks eskadrilli nr. 1 ülem, kapten August Orav.
Kas foto on tehtud peale Konno õnnetust (lennukil mõlemad tiivad küljes ja seega 1930. aasta Orav'a õnnetus ei saa olla) või on tegu hoopis mõne kolmanda äpardusega, mis juhtus GL nr. 76'ga? Lennuk paistab üsna terve olema muidu - ehk tõesti hoopis mingi mitte-surmaga lõppenud õnnetus?
Kas peale Konno õnnetust remonditi lennuk ära ja Orav kukkus konkreetselt sama lennukiga alla?
"Viis hävitajat tõusevad üksteise järel õhku, kuid koguvad end pea kokku, et näidata mitmesuguste rivide kujusid ... Rivilennu lõpus hakkasid lendurid rivist ühekaupa pöörisega välja langema, mis harjumata publikut üllatas. See väljalangemine sai aga saatuslikuks lendurile ohvitseri asetäitjale Konno'le. Rivis viimaseks jäädes, viivitas lendur oma pöörise tegemisega, kuigi mootor juba väikeste tiirudega töötas ja kõrgus kiiresti kahanes. Selleasemel et pöörisest loobuda, otsustas lendur seda siiski teha. Õnnetuseks ei suutnud ta aga endise tasakaalu saamiseks kiirust kätte saada, mis pöörisest väljatulekuks tarvilik. Publiku rahustuseks teatati hiljem, et kuigi lenduri vigastused rasked, on lootust tema ellujäämise peale; kavatäitmine läks katkestamatult edasi. Kahjuks olid lendur Konno vigastused ja verekaotus liig suur, sest hiljem, umbes kella 7 paiku on vapper ja kohusetruu lendur siiski hinge heitnud."
31. jaanuaril 1930. aastal toimus järjekordne õnnetus Gourdou-Leseurre'ga. Kell 14.05 kukkus Rakvere õhuruumis GL nr. 76 tiiva purunemise tõttu surnuks eskadrilli nr. 1 ülem, kapten August Orav.
Kas foto on tehtud peale Konno õnnetust (lennukil mõlemad tiivad küljes ja seega 1930. aasta Orav'a õnnetus ei saa olla) või on tegu hoopis mõne kolmanda äpardusega, mis juhtus GL nr. 76'ga? Lennuk paistab üsna terve olema muidu - ehk tõesti hoopis mingi mitte-surmaga lõppenud õnnetus?
Kas peale Konno õnnetust remonditi lennuk ära ja Orav kukkus konkreetselt sama lennukiga alla?
foorum.rindeleht.ee
Re: Langend lendmasinad ...
Ei oska arvata, miks see nr 76 Kitvelile nii meeldima hakkas, et seda igale poole pakkus.
Konno hukkus siiski nr 86 peal, mis pärast seda õnnetust ka mahakandmisele läks. Orav nr. 84 peal.
See katusel nr 76 ei ole ilmselt pildistatud 27.jaanuaril 1930, mil n-ltn Laasi tegi mootoririkke tõttu hädamaandumise ning selle käigus keeras lennuki kummuli. Ehk põhjustasid aga selle õnnetuse lähedane kuupäev Orava omaga selle viimase eksituse...
Õnnetuses on nr 76 osalenud peale seda veel korduvalt. 1933. a. on tema kohta koguni kirjutatud, et lennuk on kahest õnnetuses purunenud lennukist kokku ehitatud. Aga selle õnnetuse täpse kuupäeva ning asjaolud jään hetkel küll võlgu.
Orava õnnetusest koos lennuki nr saab lugeda siit.
Konno hukkus siiski nr 86 peal, mis pärast seda õnnetust ka mahakandmisele läks. Orav nr. 84 peal.
See katusel nr 76 ei ole ilmselt pildistatud 27.jaanuaril 1930, mil n-ltn Laasi tegi mootoririkke tõttu hädamaandumise ning selle käigus keeras lennuki kummuli. Ehk põhjustasid aga selle õnnetuse lähedane kuupäev Orava omaga selle viimase eksituse...
Õnnetuses on nr 76 osalenud peale seda veel korduvalt. 1933. a. on tema kohta koguni kirjutatud, et lennuk on kahest õnnetuses purunenud lennukist kokku ehitatud. Aga selle õnnetuse täpse kuupäeva ning asjaolud jään hetkel küll võlgu.
Orava õnnetusest koos lennuki nr saab lugeda siit.
Re: Langend lendmasinad ...
Kahjuks puudub igasugune teave ka selle õnnetuse kohta.
Vormiriietuse järgi otsustades võiks see olla toimunud millalgi enne 1924. aastat.
Vormiriietuse järgi otsustades võiks see olla toimunud millalgi enne 1924. aastat.
foorum.rindeleht.ee
Re: Langend lendmasinad ...
Pakuks siiski, et see õnnetus juhtus 1925. a. kevadel või suvel. August Rae albumis oli sellest kiviaia otsa sõitnud Halberstadt/Roland CL IV nr 61 paar pilti allkirjaga "Ltn Alevi viperus".uscha kirjutas:Kahjuks puudub igasugune teave ka selle õnnetuse kohta.
Vormiriietuse järgi otsustades võiks see olla toimunud millalgi enne 1924. aastat.
Alev hakkas iseseisvalt lendama lahinglennukeil just 1925. a. kevadel.
Muidugi ei saa eirata ka võimalust, et see allkiri piltidel oli lihtsalt jälle ekslik...
Re: Langend lendmasinad ...
Tänud, loeme siis selle ka hetkeseisuga tuvastatuks.
Selle järgmise õnnetuse kohta vist väga raske midagi öelda?
Selle järgmise õnnetuse kohta vist väga raske midagi öelda?
foorum.rindeleht.ee
Re: Langend lendmasinad ...
See on Aeronaudi LVG C V ümberehitatud postilennuk, millega K Kursi Lasnamäel alla kukkus. Kuupäeva ja kaasalennanud motoristi nimed leian ehk õhtul kodus.
Lennanud jäid kõik terveks, kuigi lennuk läks mahakandmisele. Omal olemas kolmest pildist seeria, kus kahel nad poseerivad veel selle purunenud lennuki ees.
Lennanud jäid kõik terveks, kuigi lennuk läks mahakandmisele. Omal olemas kolmest pildist seeria, kus kahel nad poseerivad veel selle purunenud lennuki ees.
Re: Langend lendmasinad ...
Üks foto sellest LVG-st on ka "Eesti Lennukroonikad" nimelises pildiraamatus. Seal on väidetud, et õnnetus toimus 8. 04. 1924 stardil, kes seal täpselt Kursiga kaasa lendasid, pole mainitud. Aga pildil poseerivad lennukivraki ees motoristid Kaal ja Mühlhausen (hiljem eestistas nime Mehisteks) ning Kursi ja Peeter Olt.
Aeg Mehed Lennukid raamatus avaldatud tabeli järgi tegi 8. aprillil 1924 avarii LVG nr E 4.
Aeg Mehed Lennukid raamatus avaldatud tabeli järgi tegi 8. aprillil 1924 avarii LVG nr E 4.
Re: Langend lendmasinad ...
23. juuli hommikul kella 10 ajal asus lendurõpilane Edmund Rokk kaheistmelisel D.H.9 nr. 67 lendama. Sõjamäe raba kohal hakkas ta tõusu ajal liiga madalal olles pööret sooritama, kaotades kiirust kadus ka lennuki juhitavus ning ta kukkus alla. Purunenud lennuk läks maksma paar miljonit marka. Raskesti olid vigastatud lenduri ülemine lõualuu ning nina, mille arstid pidid asendama proteesiga.
foorum.rindeleht.ee
Re: Langend lendmasinad ...
Pärnu rannas 09.08.1934 ...