1. leht 3-st
Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 8:53 am
Postitas ruusserg
Kas oskab keegi juhatada kust saaks detailsemaid jooniseid või fotosid kahurieeliku Af.12 kohta ? Pildil siis alumine vanker .
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 12:54 pm
Postitas funker
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 3:01 pm
Postitas ruusserg
See sama pilt , lihtsalt natuke suuremas formaadis foorumis üles riputatud . Igatahes Majakavaht tänud otsimise eest .
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 3:53 pm
Postitas funker
ruusserg kirjutas:See sama pilt , lihtsalt natuke suuremas formaadis foorumis üles riputatud . Igatahes Majakavaht tänud otsimise eest .
Selle teise pildi kvaliteet on oluliselt parem, halltoonidest ja detailidest on näha. Ilmselt teine pilt on skännitud samalt fotolt, mida esimese puhul on kasutatud raamatusse panemisel, aga trükitehnikaga on kvaliteet läinud sinna, kuhu ta on läinud

Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 5:11 pm
Postitas faust
Kahuri eelikuks seda vast palju nimetada. Af.12 observation wagon---mida see üldse endast kujutab??
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 5:21 pm
Postitas faust
Mõned pildid siis kah sellest:
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 5:30 pm
Postitas faust
Need peaks ka Af.12 olema, kuigi pildid kehvema kvaliteediga:
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 6:32 pm
Postitas ruusserg
Faust , need fotod vist axis history forumist ? Viimase foto peal kus vankril IG-18 järgi haagitud saab teada miks neid kahuri eelikuteks eesti keeles kutsuti ( või on neil praeguses sõjanduses mõni teine nimi ) . Ega vist seda inglise keelset väljendit " observation wagon " ( vaatlus veovanker ) saa vist sõna sõnalt ümber tõlkida , nii samuti näiteks kui vene keelde ei saa sõna sõnalt ümber tõlkida " munakivi tee " . Eesti keelde on see tulnud vist vene keelsest sõnast " Передок артиллерийского орудия " .
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 6:58 pm
Postitas faust
Aga miks nad paljudel piltidel paari kaupa koos on. Pole kahurit mille eelikuks olla?
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 7:16 pm
Postitas ruusserg
Eelikul olid istme all sahtlid laskemoona jaoks , vahest et patareil oleks laskemoona rohkem , võeti veel kahurit vedavale eelikule paar eelikut laskemoona vedamiseks lisaks . Aga selle eelikuga millest meil kollektsiooni alateemas foto üleval on tõid sakslased 122-mm vene trofee haubitsa kohale .
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 7:32 pm
Postitas faust
Ehk siis tõesti nii. Kui aga tahad paremaid pilte või teavet siis soovitaks ehk sellist raamatut. Võib-olla on abi. Ise pole seda näinud aga internetis pea igas teemas, kus saksa hobuseasjandust käsitletakse tuleb varem või hiljem see raamat ette.
http://ib1.keep4u.ru/s/080724/40/405b8584b4fedd23fd.jpg
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 7:52 pm
Postitas ruusserg
See raamat juba netist tõmmatud . Eeliku kohta oli seal üksainus pildileht , seesama mis ma teema alguses üles panin .
Re: Kahurieelik
Postitatud: L Juun 05, 2010 9:07 pm
Postitas funker
Sellised asjad nagu observation wagon olid ka I ms ajal.
The artillery observation wagon carries an observation ladder
and signalling stores.
Lõik pärit siit:
http://www.ebooksread.com/authors-eng/p ... -hci.shtml
Siin on näha vastavat redelit ja käärpikksilmaga vaatlejat:
http://militaria.forum-xl.com/viewtopic ... 215&t=1181
Ilmselt oli AF.12 sama otstarbega, kuid juba moodsamate vahendite kandjaks.
Re: Kahurieelik
Postitatud: P Juun 06, 2010 7:59 am
Postitas ruusserg
Ei usu et käärpiksilma ja puidust redeli vedamiseks läks vaja vankrit mida vedasid kuus hobust . Vankri istme all oleva ruumi suurus mahutab umbes sama palju asju mis mahuksi ära mootoratta järel veetavasse kärusse . Kui see vanker oleks ainult mõeldud varustuse veoks oleks olnud palju odavam ja lihtsam olnud toota neid mootoratta järel veetavaid kärusid . Jääb ära ka kuue hobuse eest hoolitsemine .
Re: Kahurieelik
Postitatud: P Juun 06, 2010 10:42 am
Postitas faust
Ehk oli asi kiiruses. Kui mootorratta käruks pead IF8 kärusid (mis tegelt ei ole mootorrataste jaoks tehtud), siis need oli ette nähtud ühe hobuse järel kahe kaupa vedamiseks, selliselt, et sõdur kõndis kõrval kaasa.
Üks küsimus veel. Kas kahurieelikute puhul oli ka kindel, mis marki kahuri ees nad käisid, või võisid olla nad ka universaalsed (jättes kõrvale muidugi asjaolu, et väikest eelikut suure kahuri ette ja vastupidi ei rakendata).