1. leht 5-st
Laskemoonakäru IF8 (Faust)
Postitatud: R Apr 18, 2008 11:02 pm
Postitas faust
Selline teema siis. Oli rohkem vaba aega käes ja lammutasin käru detaile laiali ning kuna ma need jupid ka kõik üles pildistasin siis panen ka teistele vaatamiseks.
Esiteks käru vedamisdetail.

Postitatud: R Apr 18, 2008 11:19 pm
Postitas faust
Järgmiseks käru tagakonks komplektsena. (huvitav, et konksul on ka vedru)
Otsavaade. (konks on tehtud nii, et see saab pöörata mõlemale poole kuni nende diagonaalsete külgedega detailideni)
Konksu plaadi poldid-mutrid, millega kinnitub käru külge.
Käru konks juppidena.
Ja tõenduseks, et ma teile siin mingeid nõuka aegse traktori juppe ei esitle, ka mõned markeeringud, mida siiani olen suutnud leida. Kulliga detailil on selle noole kujutise taga number 8 ja teisel detailil number 5 (tegu vist mingite järjekorra numbritega või midagi sellist)

Postitatud: R Apr 18, 2008 11:41 pm
Postitas faust
Nii nüüd käru rummud komplektsetena.
Ilma mutriteta.
Rummude seibid-mutrid.
Rummude fiksaatorpoldid ja mutrid. ( ei suutnud kõiki lahti keerata seepärast 4 tükki)
Rummude keermega otsakatted ja fiksaator vedrud.
Veel üks pilt rummudest, ilma otsteta. Ei hakanud edasi lammutama neid, kuna liiguvad kenasti ja sees paistab kõik korras ning hästi õlitatud/määritud olevat.

Postitatud: L Apr 19, 2008 6:31 am
Postitas brunner
Väga hea,herr faust! Millal öötshoovade ja mordikate kallale lähed?
Kui sul laagrid tavotitud-siis pese nad puhtaks ja määri korraliku määrdega.
Postitatud: L Apr 19, 2008 10:26 am
Postitas eikeegi
Vaat siis...tundub, et need salapärased konksud, mis ma kunagi igaks juhuks metsast kaasa tassisin ja millele mingit otstarvet ei osanud välja mõelda, võivad mõne sarnase käru küljest pärineda. Arvestades nende raskust ma pigem üritasin neid mõttes mingi suurema masinavärgi külge pookida.
Postitatud: L Apr 19, 2008 10:52 am
Postitas faust
Vat käru enda ning õõtshoobade ja amortide kallale lähen... ei teagi millal. Kui aega saab. Aga küsiks ka ühe rumala küsimuse kuna ma suht tehnikakauge inimene. Et kui ma neid laagreid pesema hakkan, kas siis ma pean ta ikkagi laiali võtma või piisab otsast nagu piltidel näha?
Postitatud: L Apr 19, 2008 4:16 pm
Postitas raadik
Jõudu tööle!
Postitatud: L Apr 19, 2008 7:55 pm
Postitas Pahandus
ikka laiali mudugi , sa ei pääse mudu teiselt poolt laagrit pesema.
Postitatud: L Apr 19, 2008 9:27 pm
Postitas faust
Küsiks veel, et mis sellel vanal tavotil viga, et vaja vahetada?
Aga eks see rummude laagrite värk jääb kuhugile kaugemasse tulevikku. Enne tahaks käru ennast lammutada.
Postitatud: L Juun 14, 2008 1:19 pm
Postitas faust
Nii, kuna veljed käes ja veel väga kenad siis sai täna kohe kättpidi kallale mindud neile. Küljes olevad poolikud rummud sai lahtikeeratud, muidu tulid mutrid kenasti ära aga 2-ga tekkis probleem. Jubedalt kinni, enne tulid rummu tagumised mutrid lahti ja kuna fiksaatorpoltidel kiile ei olnud siis käisid ringi nii, et jube. Lähemal vaatamisel paistis et need väiksed kiilukesed on lihtsalt vist ära murdunud ja olid kuidagi poldi vahel.
Kahjuks said nende 2-he mutri lahtikeeramisel poltide tagumised keermed viga, kuid midagi polnud teha, pooleks ka saagima ei tahtnud hakata. Aga ehk saab nendest veel asja. Toppisin enda rummud sinna asemele ja sobivad väga hästi.
Postitatud: L Juun 14, 2008 3:11 pm
Postitas faust
Natuke juttu rehvidest ka. Olen seda asja igatpidi vaadanud ja minuarust oleks sobivamaks rehvimustriks Mitas H-02. Mõõdud 3.5x19. Netist vaadates pilte erinevatest taastatud kärudest on just sellise mustriga rehvid silma jäänud. Väike näide:
http://www.wehrmachtsgespanne.stoeberl. ... fant07.jpg
Rehvi tüüp ise:
http://www.ityre.com/ru/tyres/catalog/mitas/model/2121/
Vajaliku kogu komplekti kahe ratta jaoks peaks alla 1500 kätte saama.
Postitatud: L Juun 14, 2008 4:54 pm
Postitas NSU
Võibolla saab kuskilt odavamalt ka,aga Kloostrimetsa motopoes maksid ca. pool aastat tagasi need samad Mitase(vana nimega Barum) rehvid umbes 450 EEK-u tk.Hind ilma õhulohvita siis.
See muster on kasutusel olnud 30-ndate aastate lõpust.
Edu taastamisel!
Postitatud: L Juun 14, 2008 6:53 pm
Postitas faust
Jah just sealt Kloostrimetsas motopoest ma ka eelmise aasta novembris uurimas käisingi.
Postitatud: N Juun 19, 2008 7:22 pm
Postitas faust
Nii sai nüüd natuke velgi nühitud ja välja tuli erinevates kohtades välihalli ja selle all olevat punast krunti. Sisemisel küljel ka kollaka värvi jälgi.
Ühel veljel markeeringud: S 375 3Tx19 P7 (7 on siis suurem nagu vikatikujuline, ja moodustab koos P-ga mingi logo)
Teisel veljel markeeringud: Heing 3x19 15108
B-317
Üks asi veel , millegipärast oli kaasas olnud ühele rummule täpne ümmargune lisaplaat peale keevitatud ( seal rummu ümmarguse osa peal, kus poldid läbi on)müstika.
Postitatud: R Juun 20, 2008 7:24 pm
Postitas brunner
Ehk tugevdus lihtsalt pääle keevitatud-poldimulgud veninud?!
panin kolme alla pildid

Väga huvitavad markeeringud su omadel-mu omadel pää,et samad,sel heingil ainult seerianummer teistmoodi.