1. leht 2-st

Kütusevaadi avaja ...

Postitatud: P Juul 08, 2007 9:12 pm
Postitas Kriuks
Üks äsja esilekerkinud küsimus kamraadidele! Kas Kraftstoff 200L avamiseks ja sulgemiseks oli olemas mingi spetsiaalne tööriist/abivahend?

Pilt

Postitatud: P Juul 08, 2007 10:17 pm
Postitas faust
Isegi selle üle mõtelnud ja minuarust ju seal mingi võtme moodi asi pidi olema,miks muidu on korgil sees selline kandiline ava.
Kuigi enda tünni korgil on ka korgi serv suht tugevalt ära täksitud.

Postitatud: T Juul 10, 2007 4:03 pm
Postitas gruppen
vaadiavaja oli kuuldavasti jah olnd nelikant võti millega siis vaadipunni keerati. ära täkitud on serv sellel lihtsal põhjusel, et 1) vaat on võtmega kinni keeratud ja seetõttu käega lahti ei keera või 2) temperatuuri kõikumise tõttu on tekkinud vaati ala/ülerõhk ńing samuti lihtsalt käega ei ole võimalik vaati avada. siis võetakse appi mingi metall ese ( suur mutrivõti, raudpulk vms.) ja lihtsalt kolgitakse see punn lahti. ise olen sunnitud kogu aeg niimoodi tegema sest need kuramuse punnid kipuvad kinni jääma kui vaat kütet täis on ja pikemat aega seisab..

Postitatud: K Juul 18, 2007 6:42 pm
Postitas ruusserg
Kas keegi on juhtunud seda vaadi korgi avajat oma silmaga ka nägema ? .Mina veel ei ole . Arvestades vaatide kogust mis siia maha jäid , pidi olema ka mingi kogus neid avajaid . Aga pole . Oletan et sõiduki juht tegi korgi lahti igal sõidukil olevas tööriistade kompletis olnud neljatahulise haamriga . Haamri neljatahuline metallist osa sobib täpselt korgis olevasse avasse , puidust varrest kinni hoides on üsna hõlpus korki lahti keerata .

Postitatud: K Juul 18, 2007 9:43 pm
Postitas Kriuks
Vot-vot, seda minagi mõtlen! Säänseid nelikant kange ( sakslastele iseloomulikult kaetud kanade ja kirjadega ) peaks ju ometigi kuskil vedelema. Aga ei ole minagi oma elus selliseid kohanud ning ei ütleks, et ma just esimeses nooruses olen :| ...

Kamraad Ruusserg! Hea oleks, kui saaks sellest haamrist mõne pildi.

Postitatud: E Juul 23, 2007 11:18 pm
Postitas canislupus
Ebaoluline info. Kustutatud.

Postitatud: T Juul 24, 2007 11:16 am
Postitas gruppen
mnjah... aga oletame, et haamrit kasutatakse sihtotstarbelisel eesmärgil millegi/kellegi kolkimiseks. rauda vastu rauda tagudes aga juhtub tihtipeale, et üks detail kipub minema "paiste" - see tähendab, et selle haamri otsa taob vastu midagi/kedagi suuremaks - siis ei mahuks ta ju enam punni sisse. ma ise vähemalt mõtlen, et vaadi avamiseks oli ikka mingi spetsiaalsem asi kui haamer - kuid samas ma ei ole spetsialist kütusevaatide avajate alal :D

Postitatud: T Juul 24, 2007 4:30 pm
Postitas ruusserg
Paistab et kaks viimast vastust olid suunatud minule . Foto tööriistade kastis olevast varustusest tuleb , see on mul täitsa olemas . Olen küll juhtunud nägema raudkiile mis on tagantpoolt roosiks taotud aga lukksepa vasaraid mis on otsast laiaks löödud küll pole juhtunud nägema . Ei usu ka seda et mõni Saksa sõdur enda sõidukit nii hullusti tagus et haamer deformeerus .

Postitatud: L Okt 06, 2007 3:05 am
Postitas Skalle
ruusserg kirjutas:. Olen küll juhtunud nägema raudkiile mis on tagantpoolt roosiks taotud aga lukksepa vasaraid mis on otsast laiaks löödud küll pole juhtunud nägema.
Siin sama, korralik vasar ei muuda oma kuju, selleks ta vasar ongi. Loomulikult pole olemas lollikindlaid asju, sest lollid on haruldaselt leidlikud. Ja niipalju, kui mäletan olevat näinud sääraseid vaadikorke, olid need sügavuti ahenevad, st. keeramiseks kasutatava eseme mõõdud pole väga paika pandud. Vasara kasutamine vaadivõtmena oleks igati ratsionaalne, see on levinuim tööriist, kuigi osad on ümmarguse lauba, ehk tööpinnaga.

Postitatud: R Okt 26, 2007 12:24 am
Postitas Manurhin
Mul on üks mingi vana, võrdlemisi väike metallvarrega neljakandiline haamer olemas, leitud vana maamaja pööningult kunagi. Haamri teises otsas on naelatõmbaja. Paneks keegi siia sellest kõnealusest vaadiavaja-haamrist pildi, saaks kohe enda omaga võrrelda. Oma mõõtmete poolest peaks minu oma vaadikorgi avamiseks sobima küll.
P.S. Mis mõõtudega see vaadikorgi neljakandiline auk on?

Postitatud: T Okt 30, 2007 11:44 am
Postitas standarterführer
gruppenführer kirjutas:....ise olen sunnitud kogu aeg niimoodi tegema sest need kuramuse punnid kipuvad kinni jääma kui vaat kütet täis on ja pikemat aega seisab..
mis materjalist need vaadid ja vaadikorgid on?
pildilt paistab et tegu on mingitsorti roostevaba sulamiga....alumiinium?

Postitatud: T Okt 30, 2007 2:50 pm
Postitas gruppen
vaat ikka tsingitud plekist ja punn minu teada peaks ikka raud olema. kergmetallidest asi kaugel

Postitatud: N Nov 08, 2007 11:29 am
Postitas ruusserg
Siin siis pilt 12,2cm haubitsa tööriista kastist , kus näha ka pilt haamrist .

Teisel pildil näha kuidas on võimalik vaadi korki haamriga avada . Pildil olev haamer ei ole sõja aegne . Pildid tulevad üles natuke hiljem .

Postitatud: L Nov 10, 2007 9:57 pm
Postitas uscha
...

Pilt

Postitatud: P Nov 11, 2007 4:14 pm
Postitas gruppen
mnjah. ei taha ma ikkagi veel uskuda, et haamer selline spetsiifiline oli. tõin just 44.a. WH markeeringuga vaadi ja selle kork näiteks nagu suur mutter, tõsi ka nelikant auk on sees. ilmselt tehti sellepärast kuuskant kork, et seesamune miski nelikandiga ei püsinud ilmselt konditsioonis/kadus ära. aga sellise kuuskant korgi lööb ka haamriga kui vaja lahti. või keerab suure panzer'i patendiga lahti. sest millest kuradist neil see haamrivars oli??? ma ei tea paljud teist on lahti väänanud saksa vaati mis on kütet pilgeni täis ning on mõned päevad näiteks talvel seisnud. VÄGA vingelt tõmbab kinni korgi keermesse. ma väänasin torutangidega seda lahti nii, et higi-pull tormas mööda laupa ringi...
et siis lühidalt: ma mõtle et (puitvarrega)haamriga ikka ei saa täisväärtuslikult korki alati lahti. naaber nagu rääkis ka, et neil oli sellejaoks eraldi võti olnud. või siis sobis ikka haamer ka ??
Ilmselt on ainult üks lahendus! tuleb võtta ühendust kamraadidega saksamaalt ning küsta nõu!! mõnel Eesti kamraadil ehk ikka on käpp sees mõnes usaldusväärses saksa foorumis või on ehk päris isiklik tuttav saksmann. nii saaks ehk kõige lihtsamalt asja selgeks. kui kellegil just saksa lennuväe tankurauto manuaali pole, seal peaks ka lisavarustus kirjas olema....