Wabariiki - mõned fotoallkirjad
Postitatud: K Juun 13, 2007 10:58 am
Seal wabariik.wehrmacht.pri.ee saidi peal mitmed huvitavad fotod üleval. Kuskil siin foorumil lubati neile ka pildiallkirju, aga mina va kannatamatu ei jõudnud neid ära oodata ning tahaks kohe kommenteerima hakata
Alustaks mõne vanemaga

ja

Mõlemal fotol on üks ning sama lennuk ning ka fotod tehtud ilmselt samalt sündmuselt. Farman HF XXX lennuk saadi punastelt saagiks Narva vabastamisel jaanuaris 1919. Koos väikese kütusevaru ning mõnede pommidega. Seati eesti lennuväelaste poolt lennukorda 30. jaanuariks 1919 ning siis tehti sellel ka esimesed proovilennud. Veebruaris tehti aga samas ka esimesed lahinglennud Narva rindelõigu ette. Peale seda kui pommid ja bensiin oli ära kulutatud, võeti lennuk koost lahti ning toimetati raudteel Tallinna. Märtsi algul pandi see Tallinnas Lasnamäe lennuväljal uuesti kokku ning sooritati taas mõned proovilennud.
Need mõlemad fotod ongi tehtud ilmselt peale ühte neist Tallinna proovilendudest. Pole kusagil täpselt dateeritud fotosid kohanud, kuid kaudsete vihjete järgi on samasse ajajärku neid ja veel mõnda sellest sündmusest tehtud fotot ikka pakutud. Nimelt olevat lennuk Narvas saagiks saadult seisnud veel ratastel ning suuskadele oli ta pandud alles Tallinnas. Samuti on segane lennuki eraldusmärkide küsimus. Narva lendude ajaks olevat Soots kehtestanud lennuki eraldusmärkideks mustad ruudud. Kuna mustad ruudud olid aga juba I Maailmasõja ajast Türgi lennukite eraldusmärkideks, siis väidetavalt mingeid eraldusmärke Narvas lennukile ei kantud. Nii et segane on - kas lennuk seal üldse mingeid eraldusmärke kandis...
Sinimustvalge kolmnurk kinnitati eesti lennuväe lennukite eraldusmärgiks 1. märtsist 1919. Ja nagu näete - lennuk kannab neid. Kui vaatate hoolikamalt esimest fotot, siis märkate nende kolmnurkade juures ka üht väikest eripära. Esimestele lennukitele kandti kolmnurgad nii, et sinine kolmnurk paistis mõlemalt poolt musta (hoolikal uurimisel on näha kitsas tumedam riba valge peal).
Minu jaoks väga huvitav on aga see teine grupifoto lennuki ees. Seal peaks olema näha ilmselt enamus tolle aja lennuväe poolroodu juhtkonnast. Kahjuks on see foto pisut udune ning samuti ei pruugi ma ära tunda kõiki seal olnud tüüpe. Praegu oskan pakkuda vaid järgmisi mehi. Seisab esimeses reas kõige parempoolsem - Ernst Damm, lendur. Siis vahepeal kolm mulle kõige rohkem huvi pakkuvat meest, keda aga kahjuks ei suuda tuvastada. Viies paremalt - Jakob Tillo, lendurvaatleja (sooritas ka koos Karl Haas'iga need Narva juures tehtud luurelennud). Karl Haas ise paistab olevat lennuki kabiinis see kõige esimene ja vasakpoolne mees.
Üks mees paistab pildil veel tuttava näoga, aga ei hakka hetkel niisama pakkuma

Alustaks mõne vanemaga
ja
Mõlemal fotol on üks ning sama lennuk ning ka fotod tehtud ilmselt samalt sündmuselt. Farman HF XXX lennuk saadi punastelt saagiks Narva vabastamisel jaanuaris 1919. Koos väikese kütusevaru ning mõnede pommidega. Seati eesti lennuväelaste poolt lennukorda 30. jaanuariks 1919 ning siis tehti sellel ka esimesed proovilennud. Veebruaris tehti aga samas ka esimesed lahinglennud Narva rindelõigu ette. Peale seda kui pommid ja bensiin oli ära kulutatud, võeti lennuk koost lahti ning toimetati raudteel Tallinna. Märtsi algul pandi see Tallinnas Lasnamäe lennuväljal uuesti kokku ning sooritati taas mõned proovilennud.
Need mõlemad fotod ongi tehtud ilmselt peale ühte neist Tallinna proovilendudest. Pole kusagil täpselt dateeritud fotosid kohanud, kuid kaudsete vihjete järgi on samasse ajajärku neid ja veel mõnda sellest sündmusest tehtud fotot ikka pakutud. Nimelt olevat lennuk Narvas saagiks saadult seisnud veel ratastel ning suuskadele oli ta pandud alles Tallinnas. Samuti on segane lennuki eraldusmärkide küsimus. Narva lendude ajaks olevat Soots kehtestanud lennuki eraldusmärkideks mustad ruudud. Kuna mustad ruudud olid aga juba I Maailmasõja ajast Türgi lennukite eraldusmärkideks, siis väidetavalt mingeid eraldusmärke Narvas lennukile ei kantud. Nii et segane on - kas lennuk seal üldse mingeid eraldusmärke kandis...
Sinimustvalge kolmnurk kinnitati eesti lennuväe lennukite eraldusmärgiks 1. märtsist 1919. Ja nagu näete - lennuk kannab neid. Kui vaatate hoolikamalt esimest fotot, siis märkate nende kolmnurkade juures ka üht väikest eripära. Esimestele lennukitele kandti kolmnurgad nii, et sinine kolmnurk paistis mõlemalt poolt musta (hoolikal uurimisel on näha kitsas tumedam riba valge peal).
Minu jaoks väga huvitav on aga see teine grupifoto lennuki ees. Seal peaks olema näha ilmselt enamus tolle aja lennuväe poolroodu juhtkonnast. Kahjuks on see foto pisut udune ning samuti ei pruugi ma ära tunda kõiki seal olnud tüüpe. Praegu oskan pakkuda vaid järgmisi mehi. Seisab esimeses reas kõige parempoolsem - Ernst Damm, lendur. Siis vahepeal kolm mulle kõige rohkem huvi pakkuvat meest, keda aga kahjuks ei suuda tuvastada. Viies paremalt - Jakob Tillo, lendurvaatleja (sooritas ka koos Karl Haas'iga need Narva juures tehtud luurelennud). Karl Haas ise paistab olevat lennuki kabiinis see kõige esimene ja vasakpoolne mees.
Üks mees paistab pildil veel tuttava näoga, aga ei hakka hetkel niisama pakkuma
