1. leht 2-st

kitsarööpmeline raudtee

Postitatud: L Veebr 03, 2007 9:42 pm
Postitas kaapekakk
oskab keegi öelda, kust ma võiksin leida kitsarööpmelise raudtee kaardi?

Postitatud: L Veebr 03, 2007 9:52 pm
Postitas ludvig
Pilt

Postitatud: L Veebr 03, 2007 10:56 pm
Postitas speedsta
Võta tutvu selle netisaidiga, väga asjalik ja huvitav.

http://www.hansaco.ee/raudtee/

Postitatud: L Veebr 03, 2007 11:38 pm
Postitas kaapekakk
tänan, aga selleni olen ma juba jõudnud.
tegelikult oleks tarvis detailsemat kaarti just paide-tamsalu liinist. kui keegi oskab aimata, kust ma selle saada võiksin, siis abi on teretulnud

Postitatud: P Veebr 04, 2007 2:14 pm
Postitas speedsta
Kui võtad ette mõne suurema mõõtkavaga Regio kaardi või eesti põhikaardi/ 1:50 000 kaardi, siis sellel on enamus trassist näha. St. paljudes kohtades kulgeb pikki raudtee tammi mõni väiksemat sorti tee. Näiteks Paidest Tamsalu poole minna Esna kandis on raudtee tamm kaardilt hästi tuvastatav, samamoodi ka looduses. Selle raudteeliini tahaks kunagi ise läbi jalutada muideks.
Ise kah väikestviisi raudtee huviline :P

Postitatud: P Veebr 04, 2007 2:26 pm
Postitas ivalO
Sakslaste taganedes 1944 oli sealsamas Esna või Järva Jaani kandis jäänud maha mingi ešelon, mille pealt asisemad külamehed olid rekvireerinud omale mootorrattad. Olid olnud soolopillid ja jagus neid tükiks ajaks kohalikule rahvale kärutada.

Postitatud: P Veebr 04, 2007 3:20 pm
Postitas kaapekakk
vb mingil ajal kohtub paide-tamsalu liinil :D

Postitatud: P Veebr 04, 2007 3:26 pm
Postitas speedsta
Ok, kui lumi lännu ja ilmad ilusad, miks ka mitte üks nädalavahetus see nali ära teha. Ps. Türi-Paide-Tamsalu 61 km :P

raudtee

Postitatud: P Veebr 04, 2007 4:44 pm
Postitas freiwilliger
Kuna sama raudteliin oli ka pealesõjajärgsel perioodil kasutuses siis vene topokaartidel kogu trass detailselt ka näha- jaamad, ülesõidud, tagavarateed, laadimisplatsid jne. Sama ka Eesti põhikaardil 1:50000.
Olen selle raudtetammi ka osaliselt läbi jalutanud, alates Mäo Neste jaamast kuni Esna mõisani. See osa on küll OK, kohalikud rallivad seal traktoritega s.t. tammi mööda hea omi asju ajada. Ja eks ta üks hea matkarada ole, säilinud Vodja ja Esna jaamad, inimesed elavad sees.

Postitatud: P Veebr 04, 2007 9:51 pm
Postitas ludvig
kui keegi hakkab tamsalu-paide raudteed läbi käima siis võimalusel lööksin kampa.

Postitatud: E Veebr 05, 2007 8:29 pm
Postitas speedsta
Uurisin just 1:50000 kaarti, sellelt on liin peaaegu terves ulatuses tuvastatav. Järva-Jaani kandis tundus veidi segasem olevat aga muidu täisti OK. Ära ei eksiks kindlasti :) Kui tahta otsast lõpuni läbi marssida siis vätab ikka terve nädalavahetuse, tuleb siis hakata soojemaid aegu ootama.

Postitatud: E Veebr 05, 2007 10:14 pm
Postitas Solingen
Raudteetammi leiab kergema vaevaga üles. Reeglina raudteelõigud pikad sirged, kurvid laugjad ning tammid vahest kõrgemad kui sõiduteed.
Igal juhul matkameestele kivi kotti! :D

Postitatud: T Veebr 06, 2007 9:35 pm
Postitas kaapekakk
kõige parem aeg oleks kevadel, kui lumi sulanud ja rohtu veel pole. siis saab esmalt võhmuta liiniosa läbi uuritud

Postitatud: T Veebr 06, 2007 9:49 pm
Postitas jrgen20
Ekstreemsporti harrastati ka rapla-virtsu liinil. Vist oli viimane suvi, kus mõned üritasid jeepudega seda rada läbida

Postitatud: E Veebr 12, 2007 2:44 pm
Postitas Heiki
Lisasin sellekohase kaardi.
http://www.hansaco.ee/raudtee/pildid_suur/S_1753.JPG

Tamsalu juures on näha kaks erinevat kulgemist, üks varasem, teine hilisem. Järva-Jaanis tuleb orienteeruda jaamahoone ja autode varjupaiga järgi, ma ei suutnud ka ise sellele kaardile märkida. Mäo ümbruses on pilt kõige segasem, kohati ei ole isegi teetammi säilinud. Kirna jaamahoone on lammutatud kuid asukoht tuvastatav, teetamm on sealkandis tugevalt metsa kasvanud. Paides on teetamm suures osas täis ehitatud ja raskesti leitav. Valgma jõe sild Esna lähedal võib autole keeruliseks osutuda.