Kahurieelik
Kahurieelik
Kas oskab keegi juhatada kust saaks detailsemaid jooniseid või fotosid kahurieeliku Af.12 kohta ? Pildil siis alumine vanker .
Re: Kahurieelik
See sama pilt , lihtsalt natuke suuremas formaadis foorumis üles riputatud . Igatahes Majakavaht tänud otsimise eest .
Re: Kahurieelik
Selle teise pildi kvaliteet on oluliselt parem, halltoonidest ja detailidest on näha. Ilmselt teine pilt on skännitud samalt fotolt, mida esimese puhul on kasutatud raamatusse panemisel, aga trükitehnikaga on kvaliteet läinud sinna, kuhu ta on läinudruusserg kirjutas:See sama pilt , lihtsalt natuke suuremas formaadis foorumis üles riputatud . Igatahes Majakavaht tänud otsimise eest .

Re: Kahurieelik
Kahuri eelikuks seda vast palju nimetada. Af.12 observation wagon---mida see üldse endast kujutab??
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Re: Kahurieelik
Mõned pildid siis kah sellest:
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Re: Kahurieelik
Need peaks ka Af.12 olema, kuigi pildid kehvema kvaliteediga:
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Re: Kahurieelik
Faust , need fotod vist axis history forumist ? Viimase foto peal kus vankril IG-18 järgi haagitud saab teada miks neid kahuri eelikuteks eesti keeles kutsuti ( või on neil praeguses sõjanduses mõni teine nimi ) . Ega vist seda inglise keelset väljendit " observation wagon " ( vaatlus veovanker ) saa vist sõna sõnalt ümber tõlkida , nii samuti näiteks kui vene keelde ei saa sõna sõnalt ümber tõlkida " munakivi tee " . Eesti keelde on see tulnud vist vene keelsest sõnast " Передок артиллерийского орудия " .
Re: Kahurieelik
Aga miks nad paljudel piltidel paari kaupa koos on. Pole kahurit mille eelikuks olla?
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Re: Kahurieelik
Eelikul olid istme all sahtlid laskemoona jaoks , vahest et patareil oleks laskemoona rohkem , võeti veel kahurit vedavale eelikule paar eelikut laskemoona vedamiseks lisaks . Aga selle eelikuga millest meil kollektsiooni alateemas foto üleval on tõid sakslased 122-mm vene trofee haubitsa kohale .
Re: Kahurieelik
Ehk siis tõesti nii. Kui aga tahad paremaid pilte või teavet siis soovitaks ehk sellist raamatut. Võib-olla on abi. Ise pole seda näinud aga internetis pea igas teemas, kus saksa hobuseasjandust käsitletakse tuleb varem või hiljem see raamat ette.
http://ib1.keep4u.ru/s/080724/40/405b8584b4fedd23fd.jpg
http://ib1.keep4u.ru/s/080724/40/405b8584b4fedd23fd.jpg
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.
Re: Kahurieelik
See raamat juba netist tõmmatud . Eeliku kohta oli seal üksainus pildileht , seesama mis ma teema alguses üles panin .
Re: Kahurieelik
Sellised asjad nagu observation wagon olid ka I ms ajal.
The artillery observation wagon carries an observation ladder
and signalling stores.
Lõik pärit siit:
http://www.ebooksread.com/authors-eng/p ... -hci.shtml
Siin on näha vastavat redelit ja käärpikksilmaga vaatlejat:
http://militaria.forum-xl.com/viewtopic ... 215&t=1181
Ilmselt oli AF.12 sama otstarbega, kuid juba moodsamate vahendite kandjaks.
The artillery observation wagon carries an observation ladder
and signalling stores.
Lõik pärit siit:
http://www.ebooksread.com/authors-eng/p ... -hci.shtml
Siin on näha vastavat redelit ja käärpikksilmaga vaatlejat:
http://militaria.forum-xl.com/viewtopic ... 215&t=1181
Ilmselt oli AF.12 sama otstarbega, kuid juba moodsamate vahendite kandjaks.
Re: Kahurieelik
Ei usu et käärpiksilma ja puidust redeli vedamiseks läks vaja vankrit mida vedasid kuus hobust . Vankri istme all oleva ruumi suurus mahutab umbes sama palju asju mis mahuksi ära mootoratta järel veetavasse kärusse . Kui see vanker oleks ainult mõeldud varustuse veoks oleks olnud palju odavam ja lihtsam olnud toota neid mootoratta järel veetavaid kärusid . Jääb ära ka kuue hobuse eest hoolitsemine .
Re: Kahurieelik
Ehk oli asi kiiruses. Kui mootorratta käruks pead IF8 kärusid (mis tegelt ei ole mootorrataste jaoks tehtud), siis need oli ette nähtud ühe hobuse järel kahe kaupa vedamiseks, selliselt, et sõdur kõndis kõrval kaasa.
Üks küsimus veel. Kas kahurieelikute puhul oli ka kindel, mis marki kahuri ees nad käisid, või võisid olla nad ka universaalsed (jättes kõrvale muidugi asjaolu, et väikest eelikut suure kahuri ette ja vastupidi ei rakendata).
Üks küsimus veel. Kas kahurieelikute puhul oli ka kindel, mis marki kahuri ees nad käisid, või võisid olla nad ka universaalsed (jättes kõrvale muidugi asjaolu, et väikest eelikut suure kahuri ette ja vastupidi ei rakendata).
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Parem olla kui näida.