laskemoona käru

Masinad, millega Eesti mehed sõitsid, lendasid või ujusid ...
Vasta
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Minuarust ei tohiks varasel ja hilisemal käru mudelil küll mingit muud vahet olla välja arvataud hilisemal toruraamistiku puudumine ja väljalõiked üleval kasti ääres. Ka käru mõõdud peaks samad olema. Sama asi ka nende kahe mudeli ratastega---ehk siis peaksid ühesugused rattad mõlemale alla sobima.

Siin link kus need kaks käru kõrvuti:
http://sdkfz.com/site/gallery/hand_cart.php

Veel üks tõlge väljamaa lehelt nende ebatavaliste ratta variantide kohta:

Segadust külvab tänapäeval kärud, millel on all hoopis teistsugused rattad kui piltidelt harjunud nägema. Need on kahtlusteta pärast sõja aegsed uuendused/muudatused. Pärast sõda on nähtud kärusid varustatuna puust kodaratega ratastega, poolroomiku ratastega, jalgratta kodar ratastega jne. Siiani pole selliseid nähtud WW2 aegsetel piltidel või kirjanduses.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Kuna ma juba sellest teemast ei väsi siis siin veel üks tähelepanek antud laskemoona kärude kohta. Nimelt on mõndadel piltidel käru juures silma hakanud sellised imelikud detailid käru tagumiste nurkade ja rataste vahel.
http://www.thuringenmilitaria.com/pictu ... ailer2.jpg

Seletus nendele on siis selline:
Kuigi porilaudu nendel kärudel ametlikult ei olnud (mõnikord võis küll esineda välitingimustes sobitatud ja ilmselt ka väli tingimustes toodetud porilaudu) võis esineda kärudel kaks nn. muda suunavat detaili (mud deflector panels), mis asusid käru tagaosa ja ratta tagaosa vahel. Need muda suunajad olid ametlikult kasutusele võetud väli modifikatsioonid, kuid on harva esinevad.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Kasutaja avatar
brunner
Veteran
Postitusi: 2018
Liitunud: N Jaan 26, 2006 1:09 pm
Asukoht: NIFLHEIM Metsapoolel

Postitus Postitas brunner »

Heasti on ,et ei väsi. Need pöle sugugi imelikud detailid! Venemaa steppides asendamatud "sopalöikurid"! Kuradi sitt oleks olnu ratast järele veeretada ,kui ta diameeter ja rehvilaius kasus iga meetriga ja löppeks oleks sarnanenud lumememme perssega. Pigem vöeti need rauajupid kasutusse arvestades asjaoluisid ja veermahti ratsijad said selle eest teeneteristi möökadega :wink:
Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Nii painan siis edasi.
Kärude igas all nurgas on väike metallist aas---nende otstarve on selline, et iga käru varustuses oli neli riidest/presendist õlarihma, mis vedru lukustiga metall klambri abil kinnitati iga käru aasa külge. Nende eesmärk oli käru tõstmine, takistuse korral said neli sõdurit käru nende abil üles tõsta ja viies sõdur siis kerge vaevaga rattad eemaldada. Kui takistus oli ületatud toimus vastupidine stsenaarium. Selline tegevus oli paras pingutus, arvestades, et isegi tühi käru kaalus umbes 55 kilo (rattad kokku 35 kilo) ja täis lastiks oli käru kaaluks 350 kilo!

Kuid nüüd asja juurde:
Vaadates kärude pilte riivas silma selline asi, mis enam rahu ei anna. Nimelt vaadates käru varajasemat mudelit (ehk toruraamiga käru), siis on näha käru esiosas põhja alla mõlemas nurgas selliseid niiöelda kumeraid sangu. Sellised sangad esinevad ainult toruraamiga kärudel (ilma raamita kärudel neid ei ole).

Siit ka küsimus, et kas keegi targem teab milleks neid sangu vaja oli või kasutati???

Siin piltidel on näha käru allosas neid sangu (eriti hästi paistavad nad kahel viimasel pildil)
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... triekarren
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Jõuan veel küsida.
Kas keegi targem teaks öelda, misssuguse mustriga rehvid nandele kärudele alla käisid? Kas oli üldse mingit kindlat tüüpi. Arvatavasti toodeti neid erinevate rehvitüüpidega ja ka taastatud kärude pilte vaadates on mustri skaala nii erinev. Uurin sellepärast, et kui kunagi ka nii kaugele jõuan, siis oleks mingi mõte olemas.

Siiani olen selle juures. Kuna sellist tüüpi netist erinevate taastatud kärude all rohkem näinud:
http://www.ityre.com/ru/tyres/catalog/mitas/model/2121/
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Siin üks pilt kärudest koos kena laadungiga:

Pilt

http://public.fotki.com/Mracer71/ww2-ph ... os/32.html

Ja üks teine pilt ka tagantvaates:

Pilt
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Venevint
Kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: K Dets 26, 2007 7:26 pm

Postitus Postitas Venevint »

Käru või õigemini see mis järgi.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
brunner
Veteran
Postitusi: 2018
Liitunud: N Jaan 26, 2006 1:09 pm
Asukoht: NIFLHEIM Metsapoolel

Postitus Postitas brunner »

Kena! Mes Sa sellega teed? :twisted: :) Seemneks ju väga broo!
Mul on ka tänu Icctale selline "käruseeme"-ja hakkas nää idanema!
Pilt
Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
Venevint
Kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: K Dets 26, 2007 7:26 pm

Postitus Postitas Venevint »

Pole veel välja nuputanud :roll: aga vanarauaks saamise eest on päästetud :D
Üksik Hunt

Postitus Postitas Üksik Hunt »

Üks siuke ka e-bay's momendil müügis.

http://cgi.ebay.de/Infanteriekarren-IF8 ... dZViewItem

Aga tundib, et sellele on kunagi mingid tuled aretatud olnud mida originaalis polnud ja ka siseminekast on teisiti kinnitatud kui originaalis.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Eks need tuled selleks külge aretatud, et mootorratta järgi võiks vedada.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Vat milline imelik elukas silma jäi. Müstika:
http://www.questmasters.us/infantry_trailer.html
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Kasutaja avatar
brunner
Veteran
Postitusi: 2018
Liitunud: N Jaan 26, 2006 1:09 pm
Asukoht: NIFLHEIM Metsapoolel

Postitus Postitas brunner »

Venevindi näidatud käru on just nigu teistmoodu "sörestikuga". Vöi lihtsalt hunnik torusi lihtsalt küljest ää kukkunu?!
Veel üks Eestist leitud "samblakäula".

Pilt
Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
faust
Veteran
Postitusi: 1126
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust »

Nüüd uuesti vaadates vaatan ka, et Venevindil mingi imelik käru. Alguses mõtlesin, et hilisem variant aga ees ja taga otsas on kaks toru. Venevindi omal ei lähe ka kasti serva ülesse raamini välja nagu hilisemal. Imelikud on tal ka need presendikatte kinnitus aasad küljel, mis otse kasti küljes (varasemal on need ikka toru peal)ja veel miskid nurgatugevdused. Äkki juba sõjaajal ümbertuunitud?


Brunner su pildil olev samblakäula ju täitsa arvestatav relv ju. See niisama pilt või ajasid näpud taha?
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.
Kasutaja avatar
brunner
Veteran
Postitusi: 2018
Liitunud: N Jaan 26, 2006 1:09 pm
Asukoht: NIFLHEIM Metsapoolel

Postitus Postitas brunner »

faust kirjutas:Brunner su pildil olev samblakäula ju täitsa arvestatav relv ju. See niisama pilt või ajasid näpud taha?
Eh-ehh! Info "miinikäru" kohta sain hoopistükkis Soomemaalt,olevat olnu börssis. No eila kuditasin,higimull otsa ees, "läänevallile" ja erastasin lahke omaniku kääst omale. Päris hää köva raud-mordika "deltad" vajavad veidi köpitsemist.
Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/
Vasta

Mine “Tehnika/Technics”