laskemoona käru

Masinad, millega Eesti mehed sõitsid, lendasid või ujusid ...
Vasta
tõnuv
Huviline
Postitusi: 226
Liitunud: E Sept 05, 2005 12:48 pm
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas tõnuv » P Nov 18, 2007 3:44 pm

Kas just pihta panna aga algsest asukohast ta lahkunud oli.

faust
Veteran
Postitusi: 1127
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust » E Jaan 14, 2008 10:54 pm

Üks vällamaa tegelane olla leidnud ka väidetava pumba, mis selle käru juurde kuulus:

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=264082
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.

Kasutaja avatar
Frundsberg
Huviline
Postitusi: 754
Liitunud: P Juul 23, 2006 6:40 pm

Postitus Postitas Frundsberg » K Jaan 16, 2008 12:09 am

Hiljuti läks ebays selline käru kui ma ei eksi siis 3600 euro eest. Kusjuures käru kast ja kinnitushoob olid koopiad.
Palun alati pakkuda NSDAP varase perioodi parteimärke.

faust
Veteran
Postitusi: 1127
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust » K Jaan 16, 2008 2:25 am

Müstilised hinnad küll, aga see mingi rikaste kogujate lõbu. Kuul pähe.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.

Üksik Hunt

Postitus Postitas Üksik Hunt » K Jaan 16, 2008 8:10 am

Sai endale ka siis jälle taastamiseks uus käru soetatud, muidu suht kobe, osaliselt isegi originaalvärvi säilinud, ainult rattad puudu, hinnaks oli 500 eur'i ja usun, et kui lõplikult valmis on läheb teine niipalju veel. Seega eks ta jah vähe kiiksu ja parema sissetulekuga inimeste lõbu ole. Lihtsalt meie siin viitsime veel nokitseda, aga läänes ju lihtsam valmis asi osta seda enam kui võimalused lubavad.

Üksik Hunt

Postitus Postitas Üksik Hunt » K Jaan 16, 2008 7:34 pm

Siin teemas küsis kamraad brunner eespool erinevate velgede kohta ,et neid on 4 sorti ja et millised need on, vaatasin praegu oma pilte kärudest (ikka üle 100 neid) ja jäi silma 5 erinevat velge - 4 neist laiarehviga ja üks kitsaga. Kui uscha jõuab kunagi arvuti taha paneb need siia ka.

Kasutaja avatar
brunner
Veteran
Postitusi: 2019
Liitunud: N Jaan 26, 2006 1:09 pm
Asukoht: NIFLHEIM Metsapoolel

Postitus Postitas brunner » N Jaan 17, 2008 7:37 am

Üksik Hunt kirjutas:Siin teemas küsis kamraad brunner eespool erinevate velgede kohta ,et neid on 4 sorti ja et millised need on, vaatasin praegu oma pilte kärudest (ikka üle 100 neid) ja jäi silma 5 erinevat velge - 4 neist laiarehviga ja üks kitsaga. Kui uscha jõuab kunagi arvuti taha paneb need siia ka.
Näita siis oma 500-st käulat ka.
Meine Ehre heisst Treue http://sojavaramuuseum.ee/

Üksik Hunt

Postitus Postitas Üksik Hunt » N Jaan 17, 2008 8:51 am

See 500-ne käula pole veel Eestis, kui jõuab siis teen.

Kasutaja avatar
uscha
Administraator
Postitusi: 6991
Liitunud: P Aug 07, 2005 6:03 pm
Kontakt:

Postitus Postitas uscha » E Jaan 21, 2008 2:36 pm

hundi soovil mõned pildid ...

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
foorum.rindeleht.ee

faust
Veteran
Postitusi: 1127
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust » E Jaan 21, 2008 4:16 pm

Lisaks kamraad uscha pandud piltidel olevatele on silma jäänud ka veel teistsuguseid rattaid.

Nagu siin teisel pildil näha:
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... triekarren

Ja üks pilt veel, (millel veo konks arvatavasti omalooming aga rattad tunduvad olema originaalid):
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... hlight=IF8

Rataste ja nende võimalike variantide kohta ka lõik ühest minu eelnevast postitusest.

The stub axles supported 9 x 350 rims which could have either pneumatic tyres or steel tyres, the steel tyres were attached to the rims with a rubber strip for some shock absorbency. There were a wide variety of rim designs used, ranging from plain rims to 4, 5 and 10 hole rims. All wheels were of a quick release design, where a spring loaded pin could be pulled and the wheel rim and hub could be detached from the trailer in seconds.

Aga eks kõige levinumad olegi just need täisveljed ja niiöelda kodaratega variandid.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.

Üksik Hunt

Postitus Postitas Üksik Hunt » E Jaan 21, 2008 5:01 pm

Ma ei taha küll norida, aga tegelikul oleks ma meeleldi lugenud ka seda su eelmist postitust, aga ma ei räägi kahjuks ingliskeelt. Oleks igati meeldiv kui me korrektsuse suhtes siin eestikeelses foorumis ikka eestikeeles kirjutaks - mina ju ei vasta sulle saksakeeles, kuigi võiks.

Aga tegelikult nüüd asjast - neil piltidel on kaks erinevat käru, see torudest raamiga on IF 8/1 ja see lihtsa metallkastiga on IF 8 samuti on olemas veel kolmas variant mis on lihtsalt NSU, aga seda olen näinud ainult sõjaaegsetel piltidel, sellel on all autorattad ja kärul ka poritiivad.
Piltidelt, mis kamraad faust postitas paistab ka et IF 8 rattad on väiksemad kui IF 8/1 omad, nende vankriratta moodi rataste kohta arvan, et need on sinna lihtsalt alla aretatud.

Üksik Hunt

Postitus Postitas Üksik Hunt » E Jaan 21, 2008 6:02 pm

Vaatasin nüüd pilte ja märkasin, et see NSU käru on kamraad Faust viimases postituses toodud esimese lingi seitsmendal pildil - nimelt kettenkradi taga olev teine käru. Huvitav kas mõni siuke meil siin Eestis ka vedeleb?

Kasutaja avatar
divine
Veteran
Postitusi: 2820
Liitunud: K Juul 04, 2007 10:11 pm
Asukoht: Urwald

Postitus Postitas divine » E Jaan 21, 2008 7:07 pm

Tea, kas võib olla, et IF 8 rattad ei istugi näiteks IF 8/I-le alla? Nädalavahetusel näitas pai peremees Virus miskeid kärurattaid, mis tema sõnul kärule alla ei passinud (poldiaugud ei klappinud).

Üksik Hunt

Postitus Postitas Üksik Hunt » E Jaan 21, 2008 7:19 pm

Väga võimalik, pole aga kahjuks millegagi võrrelda, sest mul ainult IF 8/1 kärusid olnud.

faust
Veteran
Postitusi: 1127
Liitunud: T Mär 13, 2007 10:37 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas faust » E Jaan 21, 2008 7:47 pm

Herr Üksiku Hundi mainitud NSU käru:
http://www.kettenkrad.de/newkkrad_d.htm

Nende rattad laskemoona käru omadest hoopis erinevad.
Ühelt teiselt väljamaa lehelt siis väike tõlge selle NSU käru kohta:

Sd Ah 1 TRAILER;
Sellist spetsiaalse kujuga käru hakati tootma 1941 aasta lõpus. Käru oli ühendatud Kettenkradiga haakeseadme ja kaabli abil. Ühendatud kaabel võimaldas käru tuledel töötada sünkroonis Kettenkradi enda tuledega. Käru kere oli avatud kast, mille ehitus muutis selle vees ujuvaks. Käru kaks 3,50-19 õhkrehvid ja rattad on identsed Kettenkradi esirattale. Käru tootjaks oli NSU.
Sõda on elujaatamise kõige aktiivsem vorm.
Parem olla kui näida.

Vasta

Mine “Tehnika/Technics”