Restaureeritud jalgratas

Masinad, millega Eesti mehed sõitsid, lendasid või ujusid ...
Kasutaja avatar
divine
Veteran
Postitusi: 2808
Liitunud: K Juul 04, 2007 10:11 pm
Asukoht: Urwald

Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas divine » N Dets 11, 2014 4:15 pm

Valdo Praust Facebookis:

"Teise Ilmasõja aegne Saksa sõjaväeratas, mis on kuulunud Eesti Leegioni tuumikuks olnud pataljoni "Narva" varustusse. Restaureerisin ratta algsele kujule kuu aega tagasi ning nüüd on ratas neljaks aastaks deponeeritud Eesti Ajaloomuuseumi Maarjamäe lossi tallihoones avatud Saksa okupatsiooni kajastavale näitusele. Ratta sain aastaid tagasi ühest Ambla kandi talust, kuhu see toodi Karkuse soost peale "Narva" pataljoni purukslöömist 22. septembril 1944."
/.../
"Ratas on kuulunud Eesti Leegioni tuumikuks olnud patajoni "Narva" varustusse, kes jätsid ta 22. septembril 1944 maha Karkuse soosse, kus pataljon puruks löödi. Edasi viidi ratas ühte lähedalasunud talusse, kus ta säilis üsna komplekssel kujul aastakümneid. Novembris 2014 sai ette võetud ratta põhjalik restaureerimine. Nüüd on restaureeritud ratas neljaks aastaks deponeeritud Eesti Ajaloomuuseumisse, kus ta on üks Maarjamäel avatud Saksa okupatsiooni kajastava näituse eksponaatideks. Tegelikult saigi see ratas just Eesti Ajaloomuuseumi näituse tarbeks restaureeritud."
Manused
praust1.jpg
praust2.jpg
praust3.jpg
praust4.jpg
praust5.jpg
praust6.jpg
praust7.jpg
praust8.jpg
praust9.jpg
praust10.jpg
praust11.jpg
praust12.jpg
praust13.jpg
praust14.jpg
"Maakri ja Kuke nurgal puumajas elasid kaks õde litsi, väga soojad mälestused." (tundmatu klassik, 2013)

Kasutaja avatar
funker
Veteran
Postitusi: 4109
Liitunud: E Veebr 11, 2008 7:40 pm
Asukoht: Reval Estland

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas funker » N Dets 11, 2014 4:54 pm

Kena töö. Paitab olevat Steirischen Fahrradwerke "Junior".

Huvitav oleks teada, mis seisus ratas leidmise hetkel oli,
kui palju on seal pataljoni "Narva" aegseid juppe. Praustil
restaureerimise eelseid pilte pole?

ppp
Huviline
Postitusi: 516
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas ppp » N Dets 11, 2014 5:54 pm

Väidetavalt oli ratas enam-vähem komplektne, puudus lenks koos esipidurimänguga. Lisatud on esilatern ja dünamo, rattakott on tegelikult ilmselt eesti KV Wiklundi jalgrattalt ja see on ainult pildistamise ajaks pandud. Tagahelkur ka vist ole algne või vähemalt klaas. Küljes oli ca 57-nda (vist) aasta nr ja seisma oli jäänud seetõttu, et kodaraniplid olid tehtud mingist tsingi-pura sulamist mis ära lagunesid, nii et niplid on ka vahetatud, kodarad originaalid.
See, et Hando Ruus sellega viimati sõitis, see on muidugi jällegi Valdo fantaasia, ca 10 km meeste kottijäämise kohast see saadud on, kes teab, kuidas ja kus kohast see sinna sattus. Viimane omanik ei teadnud ka, millega tegemist on.
Valdol on ka teine samasugune, 1940 aasta Junior Väätsal Jalgrattamuuseumis olema, tänase päevani pidas ta seda küll kangekaelselt Wandereriks.
Kas tal värvimise eelseid pilte on, ei tea, aga suhteliselt samas seisus väidetavalt oli.

Kasutaja avatar
funker
Veteran
Postitusi: 4109
Liitunud: E Veebr 11, 2008 7:40 pm
Asukoht: Reval Estland

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas funker » N Dets 11, 2014 6:02 pm

Kas see firmamärk on ka algne?

Siin lehel on sama Steuerkopfschild aastanumbriga 1947?

http://graz.radln.net/cms/beitrag/11375074/105566718/

Või kasutati ka varem sellist?

ppp
Huviline
Postitusi: 516
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas ppp » N Dets 11, 2014 9:57 pm

Märk on algne, millal kasutusele võeti ei tea, austria jalgrattad pole meil eriti levinud, peale WH rataste on neid üsna vähe.

Kasutaja avatar
Baldhur88
Huviline
Postitusi: 290
Liitunud: L Dets 12, 2009 1:50 pm
Asukoht: Pernau

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas Baldhur88 » R Dets 12, 2014 4:10 pm

Päris ilus. Esipidur küll tsiviilratta jagu.Aga ega neid õigeid väga võtta pole. Igal juhul tubli töö.

Kasutaja avatar
funker
Veteran
Postitusi: 4109
Liitunud: E Veebr 11, 2008 7:40 pm
Asukoht: Reval Estland

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas funker » R Dets 12, 2014 6:37 pm


Kasutaja avatar
divine
Veteran
Postitusi: 2808
Liitunud: K Juul 04, 2007 10:11 pm
Asukoht: Urwald

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas divine » P Sept 04, 2016 9:38 am

Saksa jalgrattateemad võiks keegi üheks kokku koondada. Seniks Väätsa muuseumist veel üks vokk.
vänt3.jpg
vänt4.jpg
"Maakri ja Kuke nurgal puumajas elasid kaks õde litsi, väga soojad mälestused." (tundmatu klassik, 2013)

Kasutaja avatar
divine
Veteran
Postitusi: 2808
Liitunud: K Juul 04, 2007 10:11 pm
Asukoht: Urwald

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas divine » P Sept 04, 2016 9:39 am

Samast imeriistake, mille tööpõhimõte mulle hämaraks jääb.
vänt1.jpg
vänt2.jpg
"Maakri ja Kuke nurgal puumajas elasid kaks õde litsi, väga soojad mälestused." (tundmatu klassik, 2013)

Kasutaja avatar
divine
Veteran
Postitusi: 2808
Liitunud: K Juul 04, 2007 10:11 pm
Asukoht: Urwald

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas divine » P Sept 04, 2016 9:41 am

...ja politsei Dienstrad
vänt7.jpg
vänt6.jpg
vänt5.jpg
"Maakri ja Kuke nurgal puumajas elasid kaks õde litsi, väga soojad mälestused." (tundmatu klassik, 2013)

Kasutaja avatar
funker
Veteran
Postitusi: 4109
Liitunud: E Veebr 11, 2008 7:40 pm
Asukoht: Reval Estland

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas funker » P Sept 04, 2016 10:20 am

divine kirjutas:Samast imeriistake, mille tööpõhimõte mulle hämaraks jääb

Tööpõhimõte on imelihtne - magnetiga lükatakse elektronipoisid liikvele.

Võta tükk pappi, raudmutter ja magnet. Mutter pane papitükile, magnet papitüki alla mutri
vastu. Liigutad magnetit, liigub mutter papitüki peal. Nii need elektronipoisid liikuma ajataksegi.

lauri
Huviline
Postitusi: 170
Liitunud: P Okt 27, 2013 6:53 pm

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas lauri » P Sept 04, 2016 10:28 am

Ega seda velogeneraatorit ei saa ometi jalgratta külge pookida et kasutada, sellel ikka mingi oma kaadervärk lisaks?

Kasutaja avatar
funker
Veteran
Postitusi: 4109
Liitunud: E Veebr 11, 2008 7:40 pm
Asukoht: Reval Estland

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas funker » P Sept 04, 2016 10:51 am

lauri kirjutas:Ega seda velogeneraatorit ei saa ometi jalgratta külge pookida et kasutada, sellel ikka mingi oma kaadervärk lisaks?


Oma raam sadula ja lenksuga ja kõik liigenditest kokkukäiv, et saad selga visata.

Siin näed sellist.

http://www.battlefrequencies.com/images ... power2.jpg

ppp
Huviline
Postitusi: 516
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas ppp » P Sept 04, 2016 11:02 am

Lgp. Speedsta teema A-M foorumis vänt(ajamiga)generaatorist
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=52920
Ja eelpool toodud Jalgrattamuuseumi "Wanderer" on tegelikult samuti austria Steyri tehase "Junior" nagu teema alguses kajastatud tallapresski, Valdol on ikka vana silt juures.

Kasutaja avatar
funker
Veteran
Postitusi: 4109
Liitunud: E Veebr 11, 2008 7:40 pm
Asukoht: Reval Estland

Re: Restaureeritud jalgratas

PostitusPostitas funker » T Sept 06, 2016 10:21 pm

Ma lingin siia ühe saksa insenerimõtte ime. Selline asi oli sakslastel siis juba enne sõda olemas,
kahetaktiline bensiinimootor jalgratta tagarummus. Mul vajus ikka üllatusest suu lahti, kui nägin.

http://zabytkowemotocykleirowery.pl/fichtel_sachs/en


Mine “Tehnika/Technics”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist