latvello jalgratas ...

Jalgratastest kuni soomusrongideni ja vibudest kuni rannakaitsekahuriteni ...
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Pilt[/img]
Pilt[/img]
Pilt[/img]

Loodan ehk said mingit inffi, sest fotokas ja valgus tõesti kehvad.
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Küsimusi tuleb kut oavarrest. Teemaks taastamine. On mõtet ja kui kulukas protsess on? Mõlgutasin mõtet, et pilluks pulgad oblikhapesse, ehk vesipildid maha ei voola. Samas porilauad ja veljed kunagi kroomitud olnud, praeguseks ainult mälestus sellest, mis nendega teha? Raami puhastamine ja täielikult ülevärvimine on kõige lihtsam moodus, kuid see hästi ei istu mulle, tahaks ikka originaal triibud ja vesipildid alles jätta. Samas värv kõvasti vatti saanud ja hulganisti kriimustatud. Ideid?
kass
Veteran
Postitusi: 3239
Liitunud: K Aug 24, 2005 2:07 pm

Postitus Postitas kass »

Et kui ei akka sellega ise tegelema ja puhastama siis ma oleksin sellest raamist uvitet. Mul ammu plaan ise oma äranägemise järgi üks fixed wheel kokku panna kui mahti saab.
Praega tuunitud tehasevelo Condor Potenza aga sinna kõrvale vaja veel ühte.

Pilt

Või üldse kelle oleks sarnase tagarummu reguleerimisvõimalusega vana raami pakkuda siis paluks teada anda.
Paluks pakkuda kõike Vabadussõja, EW sõjaväe ja II M.s Punaarmeega seonduvat (eriti eestlased Punaarmees ja Lend-Lease temaatika). Otsin "Tartu" kolpa ja kotkast.
Kasutaja avatar
wessel
Huviline
Postitusi: 414
Liitunud: L Sept 05, 2009 10:16 am
Asukoht: Estland

Postitus Postitas wessel »

Läti velo firmad ja muud huvitavat
http://www.old-velo.ru/embl2.shtml

Pilt
Kasutaja avatar
Kriuks
Moderaator
Postitusi: 5349
Liitunud: T Aug 09, 2005 5:09 pm

Postitus Postitas Kriuks »

Näha on, et meestel juba kevad südames :D ...
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Postitus Postitas ppp »

Mida rattaga ette võtta? Ei oska mina kosta. Eks võimalusi on mitmeid - jätta nii ja konserveerida või katsuda täielikult taasatada, mis muidugi ei ole lihtne ja odav lugu ning eeldaks tõsisemat pühendumist ja huvi. Valusamad teemad on kroomitud veljed ja porilauad. On küll võimalik hankida Saksamaalt mingid replikad või korralikumad omaaegsed originaalid. veljed on standartsed, porilaudadel võib ka mingi spetsiifiline Latvello ptofiil olla aga laias laastus võivad ka muud analoogsed olla. Võib ka lihtsalt mustaks värvida. Kodarad tuleks panna ikkagi uued, kas kroomitud või roostevabad. Jämedamad tükid kas nikeldada või kroomida, ei oskagi praegu öelda, kas ja mis ajast Latvello kroomi hakkas kasutama, vb peaksid ka kodarad nikeldatud olema.
Alates 1932 hakkas Latvello kasutama oma tagaratta vabajooksu Torpedo asemel, kas kõigil ratastel, ei tea. Seega võiks antud ratas olla enne 1932?, tagaratas võib olla vahetatud? või võis ka tehasest hilem kui 32 aastal pandud olla.
Latvello omanikud olid juudid, Berlin ja Jedeikin (nagu ka näiteks läti Lipperti omanikud). Jakov Jedeikin mõisteti 14.03.42 Venemaal surma, pere emigreerus 70-ndatel Iisraeli. Lippertitel läks veel halvemini, firmale alusepanija viidi vanas eas Kirovi Vjatlagi, kus ta ka suri, nooremad sugulased kustutati Lätis Holocausti käigus (mida mõningate meie spetsialistide väitel aste pole leidnud :roll: )
Igatahes enne asja tuunima hakkamist oleks kena teha üksikasjalised pildid, eriti kaunistustest ja vb mõned mõõdud ka võtta. Siis võib hakata katsetama oblikaga jms, ega suurt midagi kaotada ei ole. Ikkagi oleks huvitav teada, mis kirjad rummul on, Torpedo rummul peaks olema aastaarv, näit. 35 vms. ka rummu sees olevatel detailidel.

Lgp. Kassile julgeks manitsuseks öelda - sellisest komplektsest asjast midagi aretama hakata on umbes sama, kui EW sineli seljast jalaräti riiet lõigata. Sellise tegumoega olid peaaegu kõik saksa, läti ja eesti , inglise , rootsi jne 20 - 30-ndate jalgrattaraamid. Selliseid mittekomplektseid ja tundmatuid raame on piisavalt liikumas. Nagu aru saan, soovid raami koos esihargiga, kurblivõll ja ketiratas, rattad, lenks ja sadul pole olulised ?
kass
Veteran
Postitusi: 3239
Liitunud: K Aug 24, 2005 2:07 pm

Postitus Postitas kass »

Lgp. ppp. Arusaadav. Eks ta nii ole, et kellele sinel, kellele ratas. No offence. Minule kõlbab kehvem raam ka küll. Vaja oleks jah raami, esijooksu ja hark. Aga piisab ka ainult raamist. Rummu dropout peab kindlasti horisontaal olema ja olemas olema ka ketipingutused. Vot nende pärast ma üldse hakkasin toda raami kiiblema.
Condoril on mul praega ketiratas 46 hammast ja tagumine flipflop 18. Nullist kiirendamise ja üldise kiiruse suhe on väga hea aga tihti tahaks hea sirge tee peal kiiremini uhada. Seega ketirattal 60 hammast midagi oleks vast piir. Mis teeks siis kiirenduse aeglasemaks jällegi. Muidugi annaks jõudu ja kiirust ka juure kui panna peale vastavad pedaalid ja osta jalatsid (ma ei tea kuda eesti keeli nood "cleats" on).
Lisaks veel niipalju promo, et kellel on mingid käikudega rattad (hybrid, maastiku vms) niisama ringi liikumiseks siis proovige fikseeritud ratast (treki ratas). Uskuge, peale seda mingid vabajooksud ja käigud ei tule enam kõne allagi. Alguses on imelik aga sõidu mugavus, lihtsus ja kiirus on häääd.

Ppp, tundub, et Sa oled ratastega heaste kursis. Sain hiljaaegu ühe "Turisti" millel ees 2 ketiratast. Väiksem on aga ovaalne. Tead Sa ehk miks see vajalik on?
Paluks pakkuda kõike Vabadussõja, EW sõjaväe ja II M.s Punaarmeega seonduvat (eriti eestlased Punaarmees ja Lend-Lease temaatika). Otsin "Tartu" kolpa ja kotkast.
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Postitus Postitas ppp »

Ega eriti ei ole kursis. Neid ovaalseid ketirattaid oli eraldi näit. Dünamo kauplusest saada omal ajal. Harkovi tehase toodangul vist originaalis neid küljes ei olnud. Eks kui ta väntades suhtes õigesti on paigutatud, peaks sealt jõuõla arvelt mingi efekt tulema. Milles see avaldub ja miks seda kõigil ratastel ei kasutata, see proovi ise järgi ja anna ka teistele teada :) . (kui ma kindlalt teaks, siis ütleks ka välja, aga hirm on eksida ja oma rumalust näidata :wink: )

Kui mul oleks valida, kas sinel või jalgratas, siis muidugi kaaluksin ka asjade seisu ja olukorra järgi, mida valida. :roll:
Vaatan millalgi oma raame, vb on midagi ülearu ära anda, igasugu koli on kogunenud, kindlalt ei tea midagi lubada ja muidugi on mõned uksed ka lootusetult lumetaga kinni.

Teemaalgataja ees on veidi piinlik, vb peaks Latvello teema lahku lööma?
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Uscha löö teema lahku.
Tagarummul ilutseb Topedo kotkavapp aastaarvuga 38 :cry: , lootsin suts vanemat ratast. Mõtisklesin pisut taastamise üle ja brobleemiks osutusid veljed, kodarad, raami nikkelkaunistused ja porilauad. Muuga saaks hakkama. Ons ideid? Või laseks lihtsalt raami ja porikad mustaks? Kuid nii ikka täisporno. Lähipäevil lisan mõned kaadrid originaalvärvist ja nende lahenustest.
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Postitus Postitas ppp »

Tegelikult peakski sutsu vanem ratas olema, kui nr on 39594. Või pagan teab, vb on ikkagi 1938? Nagu raamatus on kirjas, jõudis Latvello tootmise lõpuks 100000 isendini ja 40-ndal oli aastatoodang 30000 ratta kandis. Kui võtta tootmise lõpuks 41 keskel, siis asi klapiks ka. olen näinud Eestis Latvello tagarumme aastast 40 ja 41. Võimalik ka, et pole algne tagaratas all.
Sildist - olid Latvellol mitmed sildid, näit 1924 -25 ja 28-37 oma tüübid. Vb see terassilt tuligi aastast 38? (Läti Lippertsil analoogne variant - vanem silt messingist, uuem terasplekil.
Niklist - (38 või vb ka kroom juba olla?) jms - Eestis varemalt müüdavate (20-ndad, 30-ndate algus) jalgrataste reklaamides oli sageli kirjas - mudalapid mustaks emaileeritud, soovikorral lisamaksu eest nikeldatud (hiljem kroomitud). Maksid mõne krooni rohkem. Saksammal oli levinud porilaudade ja velgede värvimine, eksportoodangul aga peamiselt galvaniseeritud. Hiljem (30-ndate keskel, lõpus) olid lätlastel juba eri mudelid, erineva luksusastmega, odavamatel võisid olla ka värvitud asjad küljes. Latvello kataloogi ei ole, aga näiteks varajane Omega ja 39 aasta Erenpreisi kataloog on enam-vähem käeulatuses. Erenpreisil 39-l aastal 4 erineva tasemega suhteliselt sarnast mudelit.
Latvello kataloogi ootame lätist juba ammu, sõbral on ka Latvello ratta huvi, aga nagu ikka asjad võtavad aega ja nüüd on maa ka külmas, kärsast rääkimata.
Nagu kord juba sai öeldud - veljed on standartne toodang, alates saksa, inglise , läti ja ka eesti toodangul jne. Neid võib leida ka eesti ja läti laatadelt, raskem oleks 32 või 40 kodaraauguga velgedega, 36 on enamus. Teoreetiliselt ka saksast võimalik tellida - leida laatadelt . Värvi all olnud asju saab ka väiksema vaevaga galvaanika alla taastada kui eelnevalt galvaniseerituid, mis on üldjuhul kõvasti ussitanud. Porilaudadega sama lugu, muidugi seal on erinevaid variante ja tegumoode juba musttuhat, peab vana järgi otsima. kodarad on mõistlik uued panna, samuti teoreetiliselt võimalik tellida välismaalt ja ilmselt ka suurematest jalgrattapoodidest saab roostevabu, kui neile mõõt öelda. Väidetavalt ka Teletorni motopood suhtleb kodaratehastega.....
Embleemid on ka oluline asi ratta juures! Ja ilma värviliste triipudeta ka ratas sõitma ei hakka!
Kui Sul on huvi - soovi, võib saata pildid läti spetsialistile Janis Sereginsile vaatamiseks.
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Postitus Postitas ppp »

Lisan isu tekitamiseks :wink: ühe läti Erenpreisi jalgratta pildi
http://i38.tinypic.com/2me76o9.jpg
Läti tegijate lehe aadress, mis küll poolili on ja tegijatel rihm maas ning kummid tühjad :?
http://velorenovation.com/
ja saksa replika jms jalgrattaosadega tegelejate kataloog (ei vaevunud küll minu ebamäärasele kirjale vastama)
http://www.velo-classic.de/kat_2003.pdf
Kasutaja avatar
plekkpea
Veteran
Postitusi: 1450
Liitunud: P Mai 07, 2006 5:30 pm
Asukoht: Harju

Postitus Postitas plekkpea »

Lätlaste vastukaja - Ärimehed sellised?: http://www.antik-war.lv/viewtopic.php?t=67873
Kasutaja avatar
ivalO
Moderaator
Postitusi: 8175
Liitunud: E Aug 08, 2005 12:04 am
Asukoht: Lilleküla

Postitus Postitas ivalO »

Tõmba teine lätlane ka kõrvale!
http://www.osta.ee/11748611
ppp
Huviline
Postitusi: 641
Liitunud: P Nov 29, 2009 3:27 pm

Postitus Postitas ppp »

ivalo kirjutas:Tõmba teine lätlane ka kõrvale!
http://www.osta.ee/11748611
Tegemist saksa suurtotja Miele jalgrattaga, tegutses ka peale sõda edasi. Veel hiljaaegu valmistas veel näit. pesumasinaid .
Kasutaja avatar
ivalO
Moderaator
Postitusi: 8175
Liitunud: E Aug 08, 2005 12:04 am
Asukoht: Lilleküla

Postitus Postitas ivalO »

:lol: Niipalju siis lätlastest!!
Vasta

Mine “Tehnika & Relvastus/Technic & Armament”